A közlekedési dugók éve volt az idei – írja a Népszava a közlekedési adatok gyűjtésével, elemzésével foglalkozó Best Way Kft. elemzésére hivatkozva. Az Árpád hídon és környékén szeptemberben hatszorosára nőtt a menetidő az 1-es villamos felújítása miatt, az M1 autópályán pedig márciusban a rendkívüli hóhelyzet következtében alakult ki majdnem háromnapos torlódás – ezek voltak a 2013-as esztendő legnagyobb dugói.
A Ferenciek terén tavaly november óta folyó átépítési munkálatok miatt idén mintegy 20 százalékkal több időt kellett szánni az autós közlekedésre a Rákóczi út, Kossuth Lajos utca útvonalán.
A pesti alsó rakpart Parlament előtti szakaszának lezárása miatt 15 százalékkal nőtt az átlagos menetidő. A januártól augusztus végéig tartó közmű-felújítási munkálatok és építkezések, illetve a nyári árvíz miatt a környező utcákon és a Nagykörúton alakult ki tartósan számottevő torlódás.
Rövidebb ideig, de nagyobb mértékben, mintegy 25 százalékkal növelte a torlódásokat a nyár közepén a 4-6-os villamos vonalán végzett vágányfelújítás, illetve a 61-es villamos vonalának szeptembertől november végéig tartó karbantartása. Szintén buszsáv kialakítása okozott óriási torlódást a Hegyalja úton, ahol negyedével nőtt a menetidő a korábbiakhoz képest.
Az e-útdíj bevezetése átmeneti, rövid ideig tartó fennakadásokat okozott, elsősorban a határátkelőknél.