Németh Lászlóné a lap szombati cikkében közölt interjúban elmondta: a mostani beszerzések finanszírozása biztos.
“Arról viszont még nem tudok nyilatkozni, hogy például a MÁV megújítására 2014 és 2020 között mennyit lehet elkölteni uniós pénzből. Abban az esetben, ha a MÁV adósságállománya elér egy normális szintet, amihez még sokat kell dolgozni, lehetőség lesz arra, hogy a vasúttársaság újból piaci forrást használjon a járműpark megújításához” – jelentette ki.
2015 őszéig a mostani megrendelésekkel együtt 112 korszerű motorvonatot közlekedtetnek majd a magyar vasúttársaságok – tette hozzá.
A minisztérium emellett minden lehetséges forrást felhasznál erre a célra. A miniszter szerint például az is egy lehetőség, ha egy építési projekt túl kockázatosnak mutatkozik, azt a pénzt átcsoportosítják járműbeszerzésre.
Németh Lászlóné a lapnak beszélt arról is, hogy a kormány tovább tárgyal az energiaszolgáltatókkal, és nem tervezi az e-útdíj bevezetését a személygépkocsikra a gyorsforgalmiút-hálózaton.