Belföld

Több sebből vérzik a Futár

bkk-futar(210x140)(1).jpg (megálló, utastájékoztató, bkk, bkv)
bkk-futar(210x140)(1).jpg (megálló, utastájékoztató, bkk, bkv)

A Futár projekt látványosan szétesett. Az immáron félmilliárdos kötbért a szállítókra terheli át a Synergon – írja a Népszabadság.

A legtöbb problémát a különböző rendszerelemek összehangolása jelenti, de nem ez a legfőbb probléma. A bajok gyökere a lap forrásai szerint inkább a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetése közötti, immár állandósuló harc. Ennek következtében ugyanis szinte megszűnt a valódi kommunikáció a cégek között. A közös megoldáskeresés helyett ezért a hibák egymásra tolása jellemzi a projekteket – számol be a lap.

A cikk szerint a bonyolult forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer még szoros együttműködés esetén is nagy kihívást jelentene, hiszen több ezer különböző típusú jármű mozgását kellene összehangolni, illetve egyetlen központból nyomon követni és irányítani. Ez azonban egyelőre nem áll össze.

“A készülékkel is probléma van, és a szoftverrel is. Egy egyszerű példa: az utastájékoztató mikrofont gombbal kell működtetni, a gombot nyomva kell tartani, amíg beszélnek, miközben a másik kézzel oda kell húzni a mikrofont. Csakhogy akkor mivel fogja a vezető mondjuk a kormányt?” – beszélt a hibákról még októberben egy buszsofőr a BKV-Figyelőnek.

Az informatikai rendszer kiépítésére 2010-ben szerződött Synergon novemberi közleményében úgy fogalmazott, hogy „az elmúlt hónapokban a teljes cégcsoport rendelkezésre álló erőforrásait felhasználva jelentős erőfeszítéseket tett a Futár projekt sikeres lezárásáért, ami néhány hónapon belül megtörténhet. A cég elismerte a BKK immáron félmilliárdos kötbérigényét, ezt – közleménye szerint – a szállítókra terheli át.

Az átadás határidejét újabb négy hónappal meghosszabbították, de a lap a BKV-menedzsmenttől származó információi szerint aligha indul el akkor. Most harminc kijelző működik a tervezett 268-ból.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik