Az elmúlt évek beruházási koncepcióit követve újabb jelentős fejlesztés indult a győri ipari parkban, még júniusban. Az iparvágány hosszabbításának jelentőségéről szerdán Borkai Zsolt polgármester, és Görög Tibor a Győri Nemzetközi Ipari Park Kft. ügyvezető igazgatója számolt be az INNONET szolgáltatóház épületében. Mint kiderült közel 2 kilométerrel lesz hosszabb a vágány, ezzel pedig tovább erősödnek Győr infrastrukturális adottságai.
A legtöbb cég vasúton szállítana
A gazdasági övezetben már letelepedett vállalkozások korábban többször jelezték, hogy nagy segítséget jelentene számukra, ha a jövőben vasúton tudnák megoldani gyáraik alapanyaggal történő ellátását, illetve a kész termékek elszállítását. Ebben segít majd a több mint 800 millió forintból megvalósuló fejlesztés, melynek 65 százalékát, mintegy 523 millió forintot az unió és az állam finanszírozott, a fennmaradó 281 millió forintos önrészt Győr városa biztosította, a park tulajdonosán, a Győr-Szol Zrt.-n keresztül.
„Évekkel ezelőtt elhatároztuk, hogy olyan környezetet biztosítunk, mely vonzó a letelepedni szándékozó és a már betelepült társaságoknak egyaránt. A tudatos elképzeléseink az oktatási rendszer átalakításával indultak, melyben a hiányszakmák fellendítését céloztuk meg. De ide tartozik az is, hogy már 100 százalékban önkormányzati tulajdonban van az ipari park.
A jövőben is lépéseket teszünk annak érdekében, hogy vonzóak legyünk a vállalkozások számára, ezért csökkenteni szeretnénk az iparűzési adót is, 2-ről 1,8 százalékra” – árulta el Borkai Zsolt a szerdai sajtótájékoztatón. „A gazdaság mindennek a motorja, az, hogy jelenleg 104 cég van az ipari parkban mindenképpen bizakodásra ad okot” – tett hozzá a polgármester.
Az iparvágány bővítése jó példája annak, hogy Győr immáron földön, vízen, levegőben és vasúton is ki tudja szolgálni a helyi vállalkozások igényeit.
„Közel másfél évvel ezelőtt vettük át az iparvágány meghosszabbításának előkészítő, pályázati anyagát. Április elején aztán hivatalosan is benyújtottuk a pályázatunkat, de kihasználva az időjárási adottságokat június elején az első kapavágásra is sort kerítettünk. A kötelező régészeti feltárásokat követően felgyorsultak a munkálatok, és nagy örömünkre júliusban az első munkavonat már tesztelhette a lefektetett síneket” – ezt már Görög Tibor mondta a találkozón. Az ügyvezető hozzátette, hogy a munkálatok várhatóan 2014 júniusára teljesen elkészülnek.