Leginkább persze a felhasználók hozzáállását, igényeit lehet összehasonlítani, hiszen a programok majdnem minden egyéb területen eltérnek egymástól. A szerdai budapesti sajtótájékoztatón kiderült, hogy ott már induláskor ezer bringára lehet felpattanni és hetvenöt dokkolóállomáson lehet felvenni vagy leadni a járgányokat. Ráadásul a fővárosban 900 milliós uniós támogatás és MOL szponzoráció áll a rendszer mögött, míg az esztergomi színtisztán magánvállalkozás.
Hamarosan bővítik
A hvg.hu megkereste az ötletet megvalósító Neuzer kerékpárgyárat, mert – ahogy írják – lassan lejár a cég által felszerelt és üzemeltetett bérbicikli rendszer tesztidőszaka, melynek zárásakor úgy fest, van ok a bizakodásra. Fehér Sándor, a Neuzer kereskedelmi munkatársa a portálnak elmondta, az egyelőre mindössze 50 kerékpárt magába foglaló rendszert jól fogadták az esztergomiak és habár a jelenleg működű öt frekventált tároló állomás miatt főként csak diákok, illetve a pályaudvarra igyekvők pattannak fel a masszív kétkerekűekre, a cég már a bővítést tervezi.
Lopásbiztos
Az esztergomi bérbringa rendszer hatvanmilliós beruházási költségein felül havi 150-200 ezer forint a fenntartása. A postásbiciklik strapabíró konstrukcióját átemelő, egyedi, lopásbiztos alkatrészekkel szerelt kerékpárok esetleges meghibásodásainak gyors, akár helyszíni javítására a rutinkarbantartáson felül a Neuzer külön ügyeletet tart fenn.
A Körzeti Televízió KTV felvétele az esztergomi rendszer átadásán készült: