Belföld

Botrányos tömegnyomor a Bakonyvasúton

A vonat túl rövid volt, állítólag a WC sem működött. A MÁV szerint a falevelek miatt nem küldhetnek hosszabb szerelvényt.

A többször halálra ítélt vasútvonalon főleg ünnepnapokon nagy a tumultus, így volt ez október 23-án is – fotók: T.Zs.

Ragyogó napsütés és 26 fok, így jellemezhetjük az idei október 23-át. Valószínűleg emiatt döntöttek sokan egy kiadós bakonyi kirándulás mellett. A Győr-Veszprém vasútvonalon ezeken a napokon ugrásszerűen megnő az utasforgalom, hiszen ez az útvonal elsősorban turisztikai forgalmat bonyolít. Magyarország legszebb vicinálisa festői tájon halad át, ahol viaduktok és alagutak teszik vadregélyessé a vonatutat.

Az ajtót is nehéz volt becsukni az utasoktól

Sokan azonban csak keserves utazás árán jutottak el Vinyére, illetve Porva–Csesznekre, mert a Győrből 11 órakor induló szerelvény mindössze két kocsival indult útnak, olvasóink szerint már ott is tele volt. A vonatot Győrszabadhegyen, Nyúlon és Pannonhalmán is sokan várták, ám néhol már az ajtóban tobzódtak az utasok, így igencsak össze kellett húznia magát mindenkinek, hogy az ajtókat bezárhassák felszállás után.

Többen biciklijüket sem tudták hova tenni, jobb híján a folyosón hagyták, mert nem volt kerékpártároló-szerelvény. Az egyik kocsiban állítólag a mellékhelység is zárva volt.

Ritkán van ekkora forgalom a nyúli vasútállomáson – fotók: Takács Zs.

Internetes fórumok és Facebook-csoportok is foglalkoztak az esettel, több olvasó kikérte magának a tűrhetetlen állapotokat. A közvélemény szerint a vasúttársaságnak erre fel kellett volna készülnie, hiszen tudvalevő, hogy ünnepnapokon – ráadásul jó idő esetén – mindig özönlenek a kirándulók ezen a vonalon. Korábban ráadásul pont azért akarta a minisztérium megszüntetni a vonal forgamát, mert nem volt elég utas.

A helyzet hazafelé sem változott: a Veszprémből Győrbe tartó szerelvény ugyancsak két kocsival szállította haza a túrázók sokaságát. Olvasóink nekünk szegezték a kérdést, vajon miért nem készült fel a vasút, mi pedig megkérdeztük a MÁV-ot.

Megérkezett Vinyére a kirándulóvonat

Falevelek miatt nem indult hosszabb szerelvény

A vasúttársaság kivizsgálta az említett esetet, sajnálatos módon október 23-án nem tudott hosszabb szerelvényeket közlekedtetni a Győr-Veszprém vonalon. Vannak olyan technológiai szempontok, amelyek behatárolják a vonalon közlekedtethető vonatok összeállítását.

Rendszeresen problémát okoznak a hajnali párás levegőben sínszálra hulló falevelek, melyeken megcsúszik a vonat kereke. A 11-es vonalon, a vonatok összeállítása során kiemelt figyelmet kell fordítani erre a tényezőre, mivel megemelt súlyterhelés esetén, a meredekebb sínpályán nem biztos, hogy képes a mozdony megbirkózni a tapadás hiányával.

Néha a mozdony sem bírja a meredek emelkedőket.

Ezért van olyan időszak és vonat, amikor Bakonyszentlászló-Zirc állomások között csak 1 Bz motor összeállításban tud közlekedni. Az adott napon, sajnos nem volt lehetőség a fentebb említett vonatok további erősítésére – tájékoztatta a Győr24-et a MÁV-Start Zrt sajtóügyeletese.

Majd legközelebb

Hozzátette: a MÁV illetékes munkatársai és az értékesítő kollégák rendszeresen kapcsolatban állnak a túraszervezőkkel és a Bakonyvasút Szövetséggel is, így az előre bejelentett csoportos utazások,  nagy létszámú rendezvények idején, a várható nagyobb utasforgalomra készülve mindig erősítik a szerelvényeket. Ígérik: a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az ünnepi, valamint a jelentősebb turisztikai időszakokra is.

Bakonyvasút Szövetség: családi programokra is gondolni kell

A Bakonyvasút Szövetség pontos ismeretében van annak, hogy a vonalon lökésszerűen jelentkező utazási igények, a kis kapacitású szerelvények miatt a csoportos utazásokat előre be kell jelenteni – írják.

Ugyanakkor a családi programok szervezésére ez nem vonatkozhat, ebben az időjárás, az utazási szokások ismeretében a MÁV-Start felelőssége áll fenn – olvasható az álláspont a szövetség Facebook oldalán.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik