Belföld

Tengelytörés: eltűnnek végre a kátyúk?

Tavaszig 23 útszakasz újul meg, a felújításokra 1,8 milliárd forintot fordítanak.

Győr-Moson-Sopron megyében tavaszig 23 útszakasz újul meg, a felújításokra 1,8 milliárd forintot fordítanak – közölte szerdán Gyopáros Alpár, a munkálatokat felügyelő megyei útügyi miniszteri biztos, képviselő.

“Az elmúlt évtizedben alig fordítottak pénzt és figyelmet a vidéki úthálózatokra, amelyek emiatt komolyan leromlottak. A közúthálózat szolgáltatási színvonala jelentősen elmarad a társadalmi elvárásoktól, nem felel meg a gazdasági szereplők igényeinek” – hívta fel a figyelmet a biztos.

Tengelytörő utakra koncentrálnak

A fő- és mellékúthálózaton szükséges beavatkozásokról a Magyar Közút állított össze tételes listát, a fontossági rangsort pedig a megyei útügyi biztosok által felmért lakossági igények figyelembe vételével állapították meg. A burkolatjavítások elsőrendű főutakat és öt számjegyű bekötőutakat egyaránt érintenek.

A megyei útügyi biztos emlékeztetett, hogy az idén országszerte 551 kilométer, régóta felújításra váró alsóbbrendű mellékút teljes körű rekonstrukciója valósul meg a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásaiban az Új Széchenyi Terv forrásaiból. A közútkezelő a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogató döntése nyomán 71 milliárd forintból indíthat fejlesztéseket.

Épül az M86-os gyorsforgalmi út

Folytatódik a 86-os számú főút négysávos gyorsforgalmi úttá fejlesztése, csütörtökön lerakták a Szeleste és Csorna közötti 40,9 hosszúságú útszakasz alapkövét, amely a tervek szerint két ütemben, 2016 nyaráig készül el.

Az ünnepélyes alapkőletételkor Hende Csaba honvédelmi miniszter, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: minden szükséges feltétel megvan ahhoz, hogy a Szombathely és Győr közötti több mint 90 kilométer hosszú gyorsforgalmú út valamennyi szakasza megépüljön 2016 nyaráig.

A Nyugat-Pannon Járműipari és  Mechatronikai Központ sikeréhez, a Szombathely, Szentgotthárd, Zalaegerszeg és most már Nagykanizsa által alkotott nagytérség fejlesztéséhez elengedhetetlen a közúti infrastruktúra fejlesztése. A 86-os gyorsforgalmú út nélkül a tőke nem tud idejönni, a késztermék pedig nem tudja elhagyni a térséget.

Hozzáfűzte: hasonlóan fontos a vasúti infrastruktúra fejlesztése a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalon.

Az igazi sikerhez azonban szavai szerint nem elegendő csak az infrastruktúrát fejleszteni, szükség van a humánerőforrás fejlesztésére is, ezért tesznek meg mindent, hogy a Nyugat-magyarországi Egyetem Savaraia Egyetemi Központjában mielőbb megkezdődhessen a gépészmérnök-képzés.

Felszabadulnak a forgalom alól a fulldokló falvak

Szavai szerint a 86-os főút korszerűsítése, az elkerülő utak megépítése segít azokon az érintett Vas megyei településeken, amelyek lakóinak nap mint nap kamionok és autók áthaladását kell elszenvedniük. Hozzáfűzte: az épülő 86-os út új életminőséget hoz,  gyorsabb és biztonságosabb közlekedést minden közlekedőnek, és nyugodtabb mindennapokat a települések lakói számára.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. kommunikációs vezetője az alapkőletételnél elmondta: a Szeleste és Hegyfalu közötti 7,5 kilométer hosszúságú útszakasz kivitelezési költsége meghaladja a 15,9 milliárd forintot. A szakasz új nyomvonalon épül meg, a munkálatok várhatóan 2015 októberéig tartanak.

A második ütemben Hegyfalu és Csorna között, a már épülő csornai elkerülő déli szakaszáig épül meg majd az út 33,4 kilométer hosszan  szintén új nyomvonalon, 2016. nyár végéig, ennek költsége nettó 65,9 milliárd forint.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik