A kétszer kétsávos csornai elkerülő út a települést keleti oldalról kerüli majd el, a fejlesztés eredményeképpen 2015 nyarára gyorsforgalmi úton lehet majd elérni a Győr megyei települést. Csorna központjában jelenleg naponta csaknem húszezer jármű halad át, amelyből 7500 a nehéz-tehergépjármű forgalom.
A 38 kilométer hosszúságú, új nyomvonalon épülő M85-ös gyorsforgalmi út építése a NIF tájékoztatása szerint öt fő szakaszból áll, amelyek közül eddig az Enesét elkerülő út épült meg, a 7 kilométeres útszakaszt 2011 decemberében adták át a forgalomnak.
A munkálatok ideje alatt forgalomkorlátozásra kell számítani: Farád-Szárföld között három, Csorna-Szilsárkány között kettő, Farád-Jobaháza között pedig egy helyen.
A közlemény szerint a csornai elkerülő az M85-ös gyorsforgalmi út 20,8 kilométerszelvényétől indul, az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutakat létesítenek. A beruházás során a NIF Zrt. kiemelten kezeli a környezetvédelmi szempontokat, a területen 8 ezer fát, és 219 ezer cserjét telepít. A beruházások az Új Széchenyi Terv keretében valósulnak meg, uniós források felhasználásával.