Belföld

Ezért macerás most Monor felé vonatozni

vonat (vonat)
vonat (vonat)

Vágányzár miatt csak Kőbánya-Kispestig jár a monori vonat, ott át kell szállnia annak, aki tovább menne. Jó pár utast meglepetésként ért a dolog hétfőn reggel, s az óriási tömeg hiába hallgatózott, a hangosbemondó sem segített, hogyan lehet továbbutazni.

Hétfő reggeli életkép: álltunk jó páran a vecsési vasúti megállóban, aztán meghallottuk a „Felhívjuk utasaink figyelmét…” kezdetű mondatot, és szinte tapinthatóvá vált a csend. Vajon ma hány percet késik? Ötöt, tízet, tizenötöt, vagy még többet? Gyakran megismétlődik reggelente ez a jelenet. Aztán végre megérkezett a szerelvény, a „félreállítós” vágányra. Elengedtünk még egy vonatot, utána elindultunk mi is. Kőbánya-Kispestre érve az tűnt fel, hogy elég kevesen maradtunk a kocsiban, s alighogy leszállt az utolsó ember, megjelent a vonattakarító. Tőle tudtuk meg, hogy a vonat nem megy tovább. Vágányzár miatt. Leszállunk.

Egy nő éppen a kalauzt faggatta a „hogyan továbbról”. Kiderült, át kell mennünk egy másik vágányhoz. Oda érkezett a következő vonat, ami időközben beérte a miénket. De, hogy miért nem mondták be, hogyan tudunk továbbutazni, arra már nem kapott választ a nő a MÁV-os alkalmazottól.

A lépcső felé vettük az irányt. Tömve volt, némi várakozásba telt, amíg feljutottunk. Lépcső fel, folyosó, lépcső le. Közben szemünkkel a hárommal arrébb lévő vonatot fixíroztuk, hogy vajon megvár-e. Megvárt. Dugig volt, de azért felpréselődtünk. Utolsónak egy kismama ért oda babakocsival. Most hogyan tegyem fel a kocsit, ha sehol nincs hely? – kiáltotta hangosan. Ekkor füttyszó hallatszott, ajtók záródtak, a vonat kihúzott, a kismama a peronon maradt. Mi többiek pedig próbáltuk a melegben egymáshoz szorulva kibírni valahogy a célállomásig. Egy óra alatt tettük meg a félórás utat. De leginkább a tájékoztatást hiányoltuk.

Három hétig tart

A MÁV-tól lapunk megtudta, hogy szombat óta tart a vágányzár, mert Budapest-Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest között vasúti pálya-karbantartási munka folyik. Előreláthatólag július 12-éig kell ezzel a kellemetlenséggel számolniuk azoknak, akik a monori vonattal utaznak. Ráadásul ez alatt a három hét alatt háromszor változik a menetrend. A mostani ideiglenes június 25-ig lesz érvényben, a következő július 11-ig, és még egy módosítás jut július 12-ére, a karbantartás tervezett utolsó napjára is.

Be fogják mondani

Azt is megkérdeztük, vajon miért nem mondták be reggel az állomáson, hogy mi a helyzet, illetve Kőbánya-Kispesten azt, hogy melyik vágányra kell átszállni. A vasúttársaságtól azt a választ kaptuk, hogy az állomásokon elhelyezett hirdetményeken, valamint hangos utastájékoztatással előzetesen folyamatosan informáltak a várható ideiglenes menetrendről. Na, de akinek bérlete van, az reggel miért is menne be az állomásra? S ha a hangosbemondó csak a késést jelentette be, honnan tudtuk volna, mi vár ránk? Mindenesetre ígéretet kaptunk rá, hogy a tájékoztatásra jobban fognak ügyelni.

Lesz elég idő az átszállásra

Mivel hétfőn reggel az átszállásnál elég rövid volt az idő, megkérdeztük, ki van-e adva, hogy egyik vonat megvárja a másikat. A MÁV azt válaszolta, törekedtek rá, hogy az átszállásra legyen elég idő. A zónázó vonatok 10-15 perccel a monori személyvonat után érkeznek meg Kőbányára, így szerintük nem lehet gond az átszállással.

Az online menetrendben nem jelzik

Arra gondoltunk, aki rutinból utazik (bejáró), csak azt érhette ilyen meglepetés, de aki felment az online menetrendre, azt nem. Az internetes oldalon azonban mindössze azzal szembesülhettünk, hogy egy átszállás „beesett” az útvonalba. Magyarázatot itt nem találtunk. Csak az árvízi közlekedésre és a gyorsvonati pótjegyre hívják fel az oldalon az utazók figyelmét. A vágányzárra nem.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik