Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) Fő utcai épülete előtt demonstráló 200 fős tömeg előtt Gólián Zsolt, a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet vezetője arról beszélt, hogy a kiszervezés szakmaiatlan, átgondolatlan, és több száz család megélhetését veszélyezteti. Hozzátette: az utasoknak is sok kellemetlenséggel kell majd szembenézniük, mivel ritkulhat a buszok járatsűrűsége, megszűnhet az éjszakai közlekedés és többszöri átszállás kell majd a belváros eléréséhez.
Azt is mondta, nem akarnak a Malév sorsára jutni. Ott a nyereséges részeket kiszervezték és az utasszállítás egyedül maradt, ezzel a cég csődjét okozva. Ez várható a BKV-nál is – fogalmazott.
A döntés felfüggesztését követelik
A demonstráló szakszervezetek egy petíciót fogalmaztak meg és adtak át a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium képviselőjének. Ennek tartalmáról az átadás előtt Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet vezetője azt mondta, a legfontosabb követelésük, hogy az agglomerációs járatok Volánbusznak történő május 1-jei átadását függessze fel a szaktárca.
E mellett követelik a kormányzattól és az önkormánytól mint tulajdonostól a BKV finanszírozásának megoldását, azonnali lépéseket a közösségi közlekedés stabilitása érdekében, és egy kerekasztal létrehozását, amely a régió közlekedési szereplőinek bevonásával közlekedési koncepciót dolgozna ki. Követelik továbbá, hogy az állam vegyen részt a régió közlekedésében, és hozzon létre egy közös közlekedésszervezői hatóságot.
A petíció átadása után Nemes Gábor azt mondta, a minisztériumban azt ígérték, hogy néhány napon belül válaszolnak a petícióban foglaltakra, és ezzel párhuzamosan Völner Pál államtitkárral egyeztetések kezdődhetnek.
Útlezárás is lehet
Gólián Zsolt hozzátette: ha nem történik érdemi lépés, akkor félpályás vagy akár egész pályás útlezárással fognak tovább demonstrálni.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a demonstrációval kapcsolatban azt közölte az MTI-vel, hogy az ellátás folyamatos biztosítása miatt kellett a jelenlegi szolgáltató helyett egy újat kijelölnie. A Volánbusz Zrt. több évtizedes üzemeltetési gyakorlattal rendelkezik az autóbuszos személyszállításban, alapos helyismerettel bír a fővárosban és vonzáskörzetében.
Azt írták, a minisztérium minden olyan megoldást biztosít az átmenet során, amely az utazóközönség, a munkavállalók, az érintett állami és önkormányzati szervezetek számára legalább a jelenlegivel azonos, és a jövőben fokozatosan kedvezőbben alakuló helyzetet eredményez. Ennek érdekében nyitottak az egyeztetésre a BKV dolgozóival.
Korábban más szakszervezet is tiltakozott az agglomerációs vonalak átadása miatt.