Belföld

Küzdelem a főváros környéki buszokért

Volanbusz(1)(960x640).jpg (volán, busz, autóbusz, )
Volanbusz(1)(960x640).jpg (volán, busz, autóbusz, )

Két szakszervezet is szeretné meggyőzni a szakminisztériumot, hogy nem jó ötlet a Volánnak átadni a BKV agglomerációs vonalait.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet után a legnagyobb érdek-képviseleti tömörülés, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ) is tárgyalásokat kezdeményez a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal.

Kinek jó?

A BKSZSZ álláspontja szerint a járatok átadása a Volánbusznak a BKV megkurtítását jelenti, és ez sem a társaság, sem az utazók, sem a főváros érdekeit nem szolgálja, ezért egyeztetnének Németh Lászlóné miniszterrel és Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkárral.

A szakszervezet szerint a döntéssel a főváros elveszíti bevételét ebből a szolgáltatásból, miközben a korábbi hitelek terhe Budapestet és a BKV-t sújtja, az utasok többletkiadásra, hosszabb menetidőre számíthatnak, emiatt a közösségi közlekedés helyett az autós utazást választhatják. Ráadásul az átadás a BKV-s dolgozók munkahelyét veszélyezteti.

Uniós rendelettel magyarázzák

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium múlt pénteken közölte az MTI-vel, hogy május 1-jével kilenc agglomerációs települést érintő autóbuszjáratokat vesz át a BKK-tól, illetve a BKV-tól a Volánbusz. A szaktárca jogszabályi kötelezettségre hivatkozva hozta meg a döntést, mivel a személyszállítási szolgáltatásokról szóló, tavaly elfogadott törvény és az erre vonatkozó uniós rendelet alapján a BKV belső szolgáltatónak minősül, ezért 2013. május 1-jétől Budapesten kívül nem láthat el közszolgáltatási feladatokat.

A BKK akkor erre reagálva azt közölte, hogy további tárgyalásokat kell folytatni az átadásról.

Hétfőn az Egységes Közlekedési Szakszervezet is jelezte, hogy tárgyalásokat kezdeményez a minisztériummal.

A Volán keresi az új és használt buszokat, amivel az új feladatot elláthatja.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik