Az egyszeri utazásra érvényes vonaljegyet az időalapú elszámolás váltja. Az érvényességi időn belül – még nem dőlt el, hogy ez 30 vagy 60 perc lesz – korlátlan számú átszállásra lesz lehetősége az utazónak. S ha valaki egy napon belül már elég „sok” jegyet elhasznált – egyelőre nem tudni, mi lesz a „sok”– , akkor a nap hátralévő részében ingyen utazhat. Ez lenne a napi költési limit – írja a Népszabadság.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és vele a tulajdonos főváros bízik benne, hogy az új rendszer jelentősen hozzájárul Budapest közösségi közlekedésének finanszírozásához, illetve a bliccelés visszaszorításához. A BKK adatai szerint a közterület-felügyelőkkel megerősített jegyellenőrzés évente egymilliárd forint pluszt hozott.
A költségeket 67,7 millió euróra – 20,4 milliárd forintra – taksálja a BKK. Ebből 54,2 millió eurót – 16,3 milliárd forintot – az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) biztosít, kölcsön formájában. A visszafizetés garanciájaként a bank közvetlen hozzáférést kap a BKV-BKK számlájához, így nemfizetés esetén egyszerűen leemelheti az összeget.