A cég azután döntött új buszok beszerzéséről, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízta őt a korábban a Budapesti Közlekedési Központ által üzemeltetett agglomerációs járatok átvételével. A hónap elején azt közölték, hogy 114 új és 132 használt jármű kellene az új vonalakra.
Nem volt jó az első
Az Omnibusz szakmai blog szellőztette meg, hogy a Volánbusz visszavonta korábbi közbeszerzési eljárását. Az MTI megkeresésére a Volánbusz közölte, hogy új közbeszerzést ír ki. Azt mondják, a tender visszavonása, majd újbóli kiírása mögött az áll, hogy szakmai és döntéshozó szervezetek több észrevételt is tettek, ezért a műszaki paramétereket pontosítják, és napokon belül kiírják a pályázatot.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az MTI-vel annyit közölt, továbbra is az a cél, hogy május elsejétől a Volánbusz üzemeltesse e vonalak jelentős részét. Hozzátették: az átadás-átvételről a Budapesti Közlekedési Központ, a BKV, a Volánbusz és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő között jelenleg is folynak a tárgyalások.