Az iho.hu szakportál szerdán írt arról, hogy egyes trolivonalakon dízel üzemű buszok is közlekednek, mert a BKV nem tud elég trolit a forgalomba állítani. Az MTI megkeresésére a BKK megerősítette a lap értesüléseit. Mint írták: január elsejétől törvény írja elő a trolibuszok hatósági vizsgáztatását, amelyre a BKV tavaly megkezdte a felkészülést. A januártól érvényes trolimenetrendet és annak járműigényét – amely számol a használtan beszerzett, alacsonypadlós MAN járművekkel – előzetesen egyeztették a BKV-val. Az viszont csak később, a menetrend meghirdetése után derült ki, hogy elhúzódik a vizsgáztatás, így a közlekedési társaság nem tudja tartani a menetrendet.
Átmeneti megoldásként a hiányzó trolikat a BKV a vonalak egy részén más csuklós trolibuszokkal, a 83-as vonalon pedig részlegesen autóbusszal pótolja. A 72-es, a 77-es, a 80-80A és 81-es vonalon átmenetileg nem közlekednek alacsonypadlós járművek. A BKV már intézkedett a vizsgáztatás felgyorsítása érdekében, a trolihiányt tavaszra tudják megoldani.
A BKK hangsúlyozta: szolgáltatási szerződésüknek megfelelően kötbérezik a BKV-t, az összeget a társaság vezetőinek prémiumából vonják le.
A központ tavaly december végén közölte, hogy kivonja a forgalomból a szovjet ZiU-9-es trolikat, és minden vonalon lesz alacsonypadlós jármű, mivel a régiek helyét az idén, használtan beszerzett MAN trolik veszik át, a 412T és 435T típusú Ikarusokat pedig felújítják.