A javaslat – a dugódíj kiváltására a Tarlós István által “bedobott” hídpénzhez hasonlóan – előkészítetlen, mindenesetre a hírek szerint már akár január végi ülésén tárgyalhat róla a Fővárosi Közgyűlés, és biztosan szóba kerül Tarlós István és Németh Lászlóné fejlesztési miniszter e hétre tervezett találkozóján – írja a Népszava.
A terv részleteiről Szűcs Somlyó Mária, a Városháza kommunikációs igazgatója a lapnak nem tudott konkrétumokat mondani, de megismételte a főpolgármester indoklását, miszerint ha a BKV-s elővárosi buszok üzemeltetését a Volánra bízza a szaktárca, akkor a HÉV-ek üzemeltetését is vegye át a MÁV.
Az előzmény nélküli, váratlan ötletet ellenzi a BKV-nál működő VTDSZSZ szakszervezeti szövetség, melynek tagja a HÉV-es érdekképviselet is. Gulyás Attila, a VTDSZSZ elnöke a Népszavának azt mondta, nem világos, mi a főváros szándéka, de számukra úgy tűnik, kétségbeesett ötletelést folytat a főváros vezetése, miután nem tudni, hogy az állam részleges kivonulása után a közösségi közlekedés idei 140 milliárdos költségvetéséből hiányzó, mintegy 70-80 milliárdot miből teremtik elő.
A napilap emlékeztet, hogy négy éve már okozott sztrájkveszélyt a HÉV “kiszervezésének” ötlete. Akkor a főváros nemcsak a működtetést adta volna át, hanem a teljes HÉV-hálózatot – infrastruktúrával, járműparkkal és az ott dolgozókkal együtt – integrálták volna a MÁV személyszállító cégébe. Hogy ez most is felmerül-e, nem tudni. Akkor Tarlós István – még fővárosi Fidesz-frakcióvezetőként – rossz ötletnek, “rendkívül kockázatosnak” nevezte a vonalak átadását.
A Népszabadság a téma kapcsán arról ír, hogy a főpolgármesteri felvetés átgondolatlanságára utal, hogy a főváros éppen most nyert uniós pályázatot a metró és a HÉV integrálására. A HÉV pedig – kötött pályás üzemként – telephelyestül, vágányostul, járművestül a fővárosi törzsvagyon része, így nem idegeníthető el.