Az indítvány szerint a város számára az elmúlt évi és az idei, összesen bruttó 1 milliárd 270 millió forintos költség mellett jövőre bruttó 420 milliós kiadást jelent a tömegközlekedés támogatása. Ehhez átlagosan 10 százalékos jegyáremelés társul.
Emellett 17,2 százalékkal kevesebb “buszfutást” támogat az önkormányzat; ez annyit jelent, hogy az ez évi, mintegy 5 millió 220 ezer kilométernél 900 ezerrel kevesebbet teljesítenek jövőre a városban a Kisalföld Volán járatai, április elsejétől új menetrend lép életbe a megyeszékhelyen.
A határozat egyik eleme, hogy a közgyűlésnek jövő március végéig annak a pályázatnak a tartalmáról is döntenie kell, amelynek győztese a következő nyolc évben a közösségi közlekedést működteti Győrben. Az eredményhirdetésig – de legfeljebb két évig – továbbra is a Kisalföld Volán láthatja el ezt a feladatot.