Hatalmas piaci offenzívába kezdett az SAS skandináv légitársaság és ennek részeként Norvégiából és Dániából is új járatokkal tér vissza Budapestre. Az SAS heti hat alkalommal indítja gépeit Koppenhágából Budapestre.
A tervek szerint a két járatot többféle típussal, köztük Airbus A 321-essel, Boeing 737 800-assal vagy 700-assal illetve Canadair CRJ-900 típussal repüli az SAS. A járatokat nemcsak a nyári menetrendben, hanem egész éven át kívánják üzemeltetni.
„Az SAS mindig is kereste az új üzleti lehetőségeket és különösen az új koppenhágai járathoz fűzünk nagy reményeket. Az új SAS-járat biztosan nagy érdeklődésre tarthat számot a magyar utazók körében, hiszen Koppenhága nem csak Dánia, hanem egész Skandinávia légi kapuja is egyben.” – jegyezte meg a bejelentéskor Stefan Eiche, az SAS magyarországi vezérképviselője, hozzátéve, hogy az új járat mind a magyar, mind a skandináv turistákra és üzleti utazókra is épít.
„Nagyon nagy öröm a számunkra, hogy útvonalhálózatunk és kínálatunk tovább bővülhet az SAS járataival Dániába és Norvégiába.” – hangsúlyozta Kam Jandu. A Budapest Airport légközlekedési igazgatója elmondta: „A skandináv légitársaság koppenhágai és oslói járata nem csupán az észak-európai térségbe, hanem azon túl is nagyszerű átszállási lehetőségeket kínál.”
Az SAS skandináv légitársaság összesen nem kevesebb, mint 45 új járat elindítását jelentette be a mai napon. Az új piaci lehetőségek kihasználásának része a két új budapesti járat elindítása. Korábban az SAS 2006-ig működtette a Budapest-Koppenhága, illetve 2009-ig a Budapest Stockholm járatot. Az új SAS-járatokkal az utasok mind a dán, mind a norvég fővárosban a nagy nemzetközi repülőteret vehetik igénybe, annak minden kényelmi szolgáltatásával együtt.
A SAS jön, a Ryanair pedig curikkol: csütörtökön jelentették be, hogy januártól 40 százalékkal csökkentik budapesti járataik számát. Az ok: sokallják a reptéri díjakat.