190 új kocsival vághatnak neki a télnek az úttakarítók. A Magyar Közút Zrt. bejelentése szerint ez a hómunkában részt vevő összes jármű harmada.
A társaság 53 ezer tonna útszóró sóval, 340 tonna kálcium-klorid granulátummal és 620 ezer liter kálcium-klorid oldattal várja a havazást. Ha ez kevés lenne, a szállító pótolja a szükséges mennyiséget.
Határozott idejű szerződéssel 550 gépkocsivezetőt szerződtettek a télre, a hóeltakarító és -szóró gépek három műszakban dolgozhatnak majd.
A társaságnak 30 ezer kilométer utat kell tisztítania, és egy átlagos tél alatt 6-8 milliárd forintot költ üzemeltetésre.
Az újonnan vásárolt, hótolókkal és sószórókkal felszerelt teherautókba GPS-készülékeket építettek, ezek nemcsak a kocsi helyét, sebességét, hanem a kiszórt só mennyiségét is közlik a központtal. A figyelőrendszer bevezetése nyomán visszaesett az üzemanyag-fogyasztás is, flottaszinten a negyedével. A gázolajlopások csökkenéséből már az idén visszahozta a teljes fejlesztési, beruházási költségét a rendszer.
Az ország több mint kétszáz helyén elhelyezett időjárásjelző állomások a megelőzést segítik. Ezek jelzik a fagyveszélyt, így még a lefagyás előtt le lehet szórni sóval az utat .
A Magyar Közút legújabb csodafegyvereiről, amelyekkel a tél ellen küzdenek, a vezess.hu oldalon tudhat meg többet.