Belföld

Sok bajt hozhatnak a BKK busztenderei

karácsony (karácsony, gyerekek, )
karácsony (karácsony, gyerekek, )

A BKV igazgatósági elnöke szerint súlyos kockázatokkal járnak a BKK busztenderei, Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója azonban továbbra is kiállt az új buszok beszerzésének szükségessége mellett. Az első szolgáltatási szerződést a napokban alá is írták, a tender győztese jövőre három hónap alatt 150 buszt állít forgalomba.

Kapcsolódó cikkek

Továbbra sem biztosított a BKV finanszírozása, így minden egyes tender “nagyobb szeletet vág ki az egész tortából”, vagyis egyre rosszabb helyzetbe hozza a társaságot – mondta Várszegi Gyula vasárnap a távirati irodának. A kormány még nem döntött a BKV támogatásáról, így nem tudni, van-e fedezete a külsős szolgáltatói buszok működtetésének. Ha a mostani kondíciók maradnak, akkor nincs, illetve csak olyan módon, hogy a BKV-tól veszik el – mondta az elnök, aki szerint a 150 busz kiszervezéséről szóló első tender arra volt jó, hogy tisztázódott, ez a koncesszió többe kerül, mint a BKV költségszintje. Úgy vélte: ha a kormány vállalja a többletet, akkor más a helyzet, de akkor is van jobb megoldás. “Okos szabó előbb mér, aztán vág” –- mondta Várszegi Gyula, megjegyezve, hogy ez most éppen fordítva történik, ami a BKV szempontjából nem helyes, a fővárosnak pedig óriási kockázat a fedezet nélküli költekezés.

Vitézy kitart a döntés mellett

Vitézy Dávid a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szerint ha külső szolgáltatókat vonnak be a buszüzemeltetésbe, azzal a BKV teljesítménye is összehasonlítható és számon kérhető lesz. A vezérigazgató szerint Várszegi Gyula a BKK igazgatósági elnökeként még támogatta az első tender kiírását, azóta változott a véleménye, amióta a BKV-nál tölti be ugyanazt a posztot. Vitézy Dávid hangsúlyozta, Várszegi Gyula a magánvéleményét, és nem a BKV hivatalos álláspontját ismertette, hisz ilyen tartalmú döntéseket a BKV-t vezető testület nem hozott.

Amennyiben a BKV maga szerzett volna be új buszokat – amire ma nincs forrása, és nem is hitelképes – akkor körülbelül egymilliárd forinttal került volna többe, mint a szolgáltatói buszok éves üzemeltetése – mondta Vitézy.

Jövő nyárig 150 új busz jön

A BKK és a BKV busztenderének célja, hogy egyes járatokat alvállalkozói üzemeltetésbe adjanak. Az első busztenderen október közepén hirdettek eredményt, a pályázatot a VT-Transman Kft. nyerte. A társaság 150 darab Mercedes Citaro busza jövő júliusig érkezhet meg Budapestre. A BKV előzőleg a finanszírozási kérdések miatt a Fővárosi Közgyűléstől várt döntést arra vonatkozóan, hogy hirdethetnek-e eredményt; a testület azonban rendkívüli ülésén ezt a központ és a BKV igazgatóságaira bízta.

Tarlós nem boldog

A Magyar Nemzet pénteki cikkében a buszkiszervezés leállításának lehetőségéről írt, meg nem nevezett városházi forrásokra hivatkozva. György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes és Németh Zoltán, a Fidesz-KDNP képviselőcsoport vezetője azonban jelezte: a fővárosi Fidesz-KDNP frakciója és maga a közgyűlés is egyértelmű döntést hozott az új autóbusz-üzemeltetési modellről, és nem látják okát a döntés megváltoztatásának. Erre reagálva Tarlós István azt közölte: semmilyen felelősséget nem vállal a BKV jövő évi működési biztonságáért, ha újabb busztendert írnak ki a társaság finanszírozásról szóló kormánydöntés előtt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik