2013 májusa és júliusa között 150 új, alacsonypadlós, légkondicionált autóbusz áll forgalomba a fővárosban. A szolgáltatást a VT-Transman Kft. nyújtja az európai sztenderdeknek megfelelő, 75 csuklós és 75 kéttengelyes, szóló Mercedes Citaro típusú autóbusszal – közölte kedden Facebook-oldalán a Budapesti Közlekedési Központ.
Az új buszok Budapest III., IV., XIII., XIV., XV. és XVI. kerületében, és az onnan kiinduló vonalakon fognak közlekedni, és a legforgalmasabb 7-es és 173-as vonalon is üzembe állnak majd. Az általuk kiváltott buszok többségét a BKV leselejtezi, néhányat pedig villamospótlásra használnak majd.
A BKK szerint az új üzemeltetési modell olcsóbb, mint a régi buszok hosszú távon történő továbbüzemeltetése és felújítása, vagy a BKV általi új buszok beszerzése. Utóbbira a BKV adósságai miatt jelenleg nincs lehetőség.
Amint arról beszámoltunk, a Fővárosi Közgyűlés hétfőn rendkívüli ülésén úgy döntött: a központ és a BKV igazgatóságaira bízza, hogy eredményt hirdet-e a tenderen. Az erről szóló szavazáson Tarlós István nem vett részt. A főpolgármester döntését azzal magyarázta, hogy sem a város, sem a BKV jövő évi költségvetése nem garantált, ezért nem tudta megszavazni az előterjesztést.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a Fővárosi Közgyűlés döntésével felmerült a veszélye annak, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. működésén spórolják meg azt a többletköltséget, amit a VT-Transman Mercedes buszainak forgalomba állítása jelent.