Tarlós István hétfőn jelentette be, hogy a Budapesti Közlekedési Központ felügyeletét a továbbiakban György István mellett két másik helyettese, Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs is ellátja.
György István (Fidesz-KDNP) az MTI-hez eljuttatott hétfői állásfoglalásában az átalakításra utalva azt írta: a főpolgármesternek joga van ahhoz, hogy ellátandó feladataiban korlátozza, ezzel azonban álláspontja szerint végső soron önmagát korlátozza. Sajnálatának adott hangot amiatt, hogy a változás miatt a jövőben kisebb hatékonysággal tudja segíteni a főváros ügyeit. A továbbiakra utalva megjegyezte, hogy abban neki is van döntési szabadsága, ám “indulatoktól mentesen, higgadtan” akarja meghozni a legjobb döntést, de ennek nem most van itt az ideje.
A főpolgármester-helyettes véleménye szerint a bosszú nem jó tanácsadó; az utóbbi időben Tarlós Istvánt “egyesek” teljesen alaptalanul, a végtelenségig elbizonytalanították – például a CET-beruházással vagy a busztenderrel összefüggésben. Mint írta, ezekben a kérdésekben a Fidesz-KDNP-frakció határozott szakmai álláspontot képviselt, amelynek kialakításában maga is szerepet vállalt.
Hangsúlyozta: a főváros érdekében minden, a meggyőződése szerinti döntést támogatott szakmai alapon. Hozzátette: a főpolgármesternek szíve joga, hogy kinek hisz ezekben a kérdésekben, döntéseinek azonban súlya van. “Hittel vallom, hogy a döntéseket nem hangerővel és arroganciával, hanem szakmai érvekkel kell alátámasztani” – fogalmazott. Ebben a folyamatban vannak népszerű és pillanatnyilag népszerűtlen döntések, ezeket azonban a végcél érdekében vállalni kell – tette hozzá.
A főpolgármester-helyettes kitért arra is, hogy az önkormányzati választások után azonnal nekiláttak a közösségi közlekedés húszéves terhes örökségének felszámolásához, amelyet az elmúlt két évben a vezetésével kidolgozott városüzemeltetési program alapján hajtottak végre. “Szokták mondani, hogy a szakadékot nem lehet két ugrással átugrani” – folytatta, megjegyezve, hogy az eddig eltelt időszakban nagy ellenszélben, többségében egy ugrásra volt csak szükség az általa felügyelt területen.
Jelezte: meggyőződése szerint a város vezetői azért voltak képesek gyorsan haladni a közösségi közlekedés átalakításában, mert a magas színvonalú anyagok mellett “határozott, következetes, maximális vezetői elkötelezettséggel” kiálltak, és a döntéseket “átvitték a rendszeren”. Hozzátette, hogy ezzel nagyon sok gazdasági és egyéb részérdek is sérült. Ha ezek rést találnak a rendszeren, és a főpolgármester teret enged nekik, akkor az eltelt két év számít a sikeresebb időszaknak a fővárosi önkormányzat tevékenységében a hátralévőhöz képest – írta György István.