Az áprilisi vasúti menetrendváltást követően a kormány a most bevezetett autóbuszos felárral a megmaradt, jól kihasznált buszjáratok utasaira rak újabb terhet – jelentette ki Jávor Benedek. Hangsúlyozta, hogy az LMP a vasútról szóló Fehér Könyvben is felhívta arra a figyelmet, hogy a kormány továbbra is a nagyrészt közpénzből fenntartott közösségi közlekedési szolgáltatókat versenyezteti egymással.
A Lehet Más a Politika szerint viszont a vasúti és a buszos közlekedés igazi versenytársa a környezetre és társadalomra komoly terheket rovó egyéni, autós közlekedés, amellyel csak egy együttműködő vasúti és buszos közlekedés tud versenyre kelni.
A frakcióvezető emlékeztetett rá, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése szerint szeptember 1-jétől autóbuszos felárat kell fizetni a Budapest-M1 autópálya – Győr, a Budapest-M1 autópálya – Szombathely, a Budapest-M3 autópálya – Nyíregyháza és a Budapest-M5 autópálya – Szeged vonalakon.
Hozzátette, hogy az indoklás szerint ezt egyelőre ott vezetik be, ahol a busz mellett van könnyedén igénybe vehető vonatközlekedés. Eközben az emelt szintű szolgáltatást nyújtó országos vonatjáratokon fizetendő pótjegy díja az utazási távolsággal arányosan, a menetjegyek övezeti besorolásához igazodva nő. A szaktárca szerint nőni fognak a szolgáltatók bevételei, és kismértékben csökkennek a költségvetés kiadásai – írta a politikus.