A teljesítménycsökkenés miatt a bevételek is alacsonyabbak lesznek, és a BKV adóssága nem fog változni, a többi ágazat (metró, villamos, troli, HÉV) anyagi terhei is növekedni fognak – véli az érdekképviselet.
Választ várnak arra, milyen számításokkal támasztja alá a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hogy az alvállalkozók olcsóbban tudják elvégezni a feladatot a BKV-nél. Hozzátették: a BKV szerintük sokkal eredményesebben és nagyobb szakmai rutinnal tudja elvégezni a feladatot. A szakszervezet szerint a legutóbbi, 150 új busz forgalomba állítását célzó tenderen a BKV nem indulhatott, és ez versenyhátrányt jelent.
A BKK legutóbbi, 150 új busz beszerzésére irányuló tenderét az Index augusztus 17-i információi szerint a VT-Transman nyerte, a szóló és csuklós Mercedes Citarók várhatóan 2013 tavaszán állhatnak forgalomba Budapesten. A BKK reagálása szerint még nem zárult le a tender.