Belföld

Sorstársaiért rója az utcákat a kerekesszékes lány

mosolyka (mosolyka)
mosolyka (mosolyka)

Nem adományokat kér, csupán a lehetőségeit szeretné kihasználni. Mosolyka matricakampánya saját és sorstársai megélhetéséért.

Hozleiter Fanny fiatal, életvidám lány. Másfél éves volt, amikor kiderült, izomsorvadása van. Akkor az orvosok nem sok jóval kecsegtették a szülőket. Azt mondták, jó, ha a 18. életévét megéri a lányuk. Fanny most 24 éves, szinte állandóan mosolyog, és minden egyes nap újabb és újabb akadályok leküzdésével bizonyít önmagának és az embereknek. „Mindent megteszek, hogy ha csak egy nappal is, de tovább éljek. Eldöntöttem, hogy soha nem adom fel, és így is állok hozzá. Nem hiszek a határokban” – mondja határozottan lapunknak a lány.

Édesapjával – aki a nap 24 órájában segít neki – a XVIII. kerületben laknak, édesanyja rákban halt meg, amikor a lány 12 éves volt. Nem könnyű az életük, Fanny mégsem panaszkodik. 16 éves korától dolgozik, hogy be tudjon szállni a rezsibe. Jelenleg egy gyermekjóléti központban korrepetál gyerekeket négy órában. A munka mellett iskolákban is tart tréningeket, szintén mozgássérült barátnőjével. Céljuk, hogy megértessék a gyerekekkel: a mozgássérültek is ugyanolyan életet élnek, mint ők.

Ragadj rám!

A fizetéséből azonban így sem tud megélni, havi 95 ezer forintot keres, szinte minden hónapban csúszik valamilyen csekk befizetése. Megunva a nélkülözést és az állandó spórolást, nemrég úgy döntött, reklámfelületként értékesíti kerekes széke hátulját, így teremtve plusz bevételi forrást magának és sorstársainak. Kísérletképpen blogját kezdte el hirdetni így, melynek köszönhetően az oldal olvasottsága hatalmasat ugrott.

„Rengeteg kerekesszékes hátoldalán ott a kihasználatlan felület. Ami lehetőséget biztosíthat egy könnyebb élethez. Sokkal jobb fényt vet egy cégre, ha reklámjával még támogat is valakit, sőt jobban is jár, mert szem előtt van a hirdetése, ami mozog, így jobban felfigyelnek rá az emberek. Számtalan kerekesszékes nem tud dolgozni, mert nem kap rá lehetőséget. Ezzel a karitatív reklámmal munkát kapnának” – magyarázza a Mosolyka becenevű blogger.

Szerencsére az elmúlt egy hónapban „Ragadj rám!” elnevezésű kampánya több hirdető figyelmét is felkeltette, az első „felmatricázásra” a Hír24 is ellátogatott.

Fanny továbbra is várja mindazok jelentkezését, akik részt vennének a karitatív kampányban: cégekét, magánemberekét, hirdetni vágyókét és kerekesszékben élő dolgozni akarókét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik