Az út rekonstrukciója kiemelt jelentőséggel bír, hiszen ezen az összekötő úton halad a balkáni tranzitforgalom a röszkei és a tompai határátkelőhely között. Ez a nyári szabadságok idején vagy balesetek alkalmával napi több ezer járművet is jelenthet – mondta Nógrádi Zoltán, mórahalmi polgármester a beruházásról tartott tájékoztatón.
A várható forgalmat növeli, hogy a tervek szerint decemberben megnyílhat az Ásotthalom-Királyhalom (Backi Vinogradi) közötti új határátkelőhely, amely jelentősen lerövidíti a Homokháti Kistérség és Vajdaság közötti utat – közölte Nógrádi Zoltán.
B. Nagy László Csongrád megyei kormánymegbízott kifejtette, az elmúlt években jelentős ipari beruházások valósultak meg Mórahalmon. Az út fejlesztése javítja az üzemek elérhetőségét, és könnyebbé teszi a vendégek eljutását a kisváros évi több százezer vendéget fogadó fürdőjéhez is.
Székely Tamás, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Csongrád megyei igazgatója elmondta, a 10 kilométeres útszakasz rekonstrukciójának elsődleges célja az út pályaszerkezetének alkalmassá tétele a folyamatosan növekvő nehézgépjármű forgalom elviselésére.
A napokban elkezdődő munka során a Magyar Aszfalt Zrt. vezette DME konzorcium az út egyharmadán 15 centiméter mélyen visszamarja a meglévő burkolatot, az alsóbb rétegeket pedig teljesen visszabontja, majd új pályaszerkezetet épít – tudatta a szakember.
Az út külterületi szakasza kétrétegű aszfaltburkolatot, a belterületi rész pedig 6,5 centiméteres kopóréteget kap. A burkolatot érintő munkálatok mellett új táblákat helyeznek ki.
Az Új Széchenyi Terv keretében országosan várhatóan több mint 1000 kilométernyi 4 és 5 számjegyű mellékút felújítása valósulhat meg 2013-ig az Európai Unió és a magyar kormány támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával. Erre a célra a Dél-alföldi régióban 14,16 milliárd forint megítélt forrás áll rendelkezésre.