Közismert, hogy a kétkerekű motoros járművel utazók baleseti kockázata átlag feletti. Ennek oka, hogy a motorkerékpárosokat a gépkocsikban jellemző passzív biztonsági megoldások nem védik, így közlekedési baleset esetén testük közvetlen fizikai behatásoknak van kitéve. Az elfogadott uniós álláspont szerint egy motorkerékpáros, illetve segédmotoros kerékpáros halálozási kockázata átlagosan 18-szor nagyobb, mint egy személygépkocsi vezetőnek. A halálozási kockázat mértéke azonban országonként eltérhet.
Figyelemmel az Európai Unió új évtizedre szóló közlekedéspolitikai programjára („Fehér könyv”), valamint a hatályos közlekedésbiztonsági előírásokra és koncepciókra („Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015” c. program, Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2011-2013.), 2012-ben a motoros kétkerekűekre kiemelt figyelmet fordít a rendőrség.
A rendőrségnek a jogszabályokban meghatározott feladatainak megfelelően alapvetően közúti ellenőrzésekkel, valamint preventív intézkedésekkel kell fellépnie a motorkerékpárosok közlekedés-biztonságának javítása érdekében.
A közlekedésrendészeti tevékenységgel, az ellenőrzésekkel kapcsolatban szükséges megjegyzeni, hogy az intézkedések elsősorban nem a szankcionálásra, hanem a balesetek megelőzésére irányulnak. A kirívó, durva közlekedési szabályszegések elkövetőivel szemben ugyanakkor elkerülhetetlen a kellő visszatartó hatást eredményező szankciók alkalmazása. Ezt kívánja a többi közlekedő életének és testi épségének védelme is.
A motorkerékpárosok, segédmotoros kerékpárosok által okozott, illetve elszenvedett balesetek megelőzése érdekében 2012. július 2-8., valamint augusztus 6-12. között célirányos közúti ellenőrzéseket tart a rendőrség. Az ellenőrzések során főleg a motorkerékpárosokkal, segédmotoros kerékpárosokkal kapcsolatos közúti közlekedési szabályoknak kívánunk érvényt szerezni, azonban ennek során nem hagyhatók figyelmen kívül más közlekedők által elkövetett szabályszegések sem – tájékoztatta a Győr24-et az Országos Rendőr-főkapitányság.