Belföld

Hőguta fenyeget a BKV-buszokon

Rosszul lett utasok, 45-50 fok, zárt ablakok, problémás ajtók - hétfőn forgalomba álltak a BKV használtan vásárolt Mercedes Citaro autóbuszai.

Többen fordultak hétfőn a BKV-figyelőhöz amiatt, mert a busztársaság ideiglenesen forgalomba állított Mercedes Citaro típusú használt autóbuszain nem nyithatóak az ablakok, ráadásul a járművek egy részén a klímaberendezések sem működnek vagy csak meleg levegőt fújnak. Az utasok azt jelezték, hogy míg a szabad levegőn 25-30 fok volt és verőfényes napsütés, addig a Mercedes busz belsejében a hőmérséklet a 40 fokot is meghaladhatta. Az internetes portál úgy tudja, annyira elviselhetetlen volt a hőség a járműveken, hogy többen rosszul lettek, és le kellett szállniuk.

„Mintha egy szaunába léptem volna be, és most egy kicsit se túlzok! Nagyon durva volt, szerintem volt vagy 45-50 fok. Amikor elindultunk, megfogtam a kapaszkodót, ami szinte megsütötte a kezemet. Ezek után körbe néztem és megállapítottam, hogy egyetlen egy darab nyitható ablak sincs a buszon, se oldal- se tetőablak. Utazás közben lehetett hallani egy halk morajlást felülről, a légkondi volt. Semmit se ért, mintha nem is ment volna. Amikor végre leszálltam 6 megálló után a kinti hőmérsékletet kb. egy kellemes 23-25 foknak éreztem a bentihez képest” – számolt be buszos élményéről egy utas a portálnak.

Nem a hőség az egyetlen probléma a járműveken. Egy másik kommentelő arra panaszkodott, hogy az ajtók fotocellásak, így – ha nagyon sokan utaznak rajta egyszerre – az ajtók nem zárhatóak. „Ez olyan kellemetlenséget okoz az utasoknak, hogy kénytelenek néhányan leszállni, hogy a busz elindulhasson” – írta a fórumozó.

Az autóbuszokkal egyébként az észak-budai, jellemzően hegyvidéki vonalakon találkozhatnak az utasok.

Klímás Mercedes-buszok váltották az öreg Ikarusokat

A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV idén januárban számolt be arról, hogy 30 db klimatizált(!), Mercedes Benz Citaro O530 típusú alacsonypadlós, szóló autóbuszt vásároltak 65 500 eurós darabáron. Az alapvetően 2001-2003-as évjáratú, és többnyire Euro 2-es és Euro 3-as besorolású motorral rendelkező, ezidáig átlagosan 550 ezer km-t futott járművek fele Frankfurtból érkezett, míg a flotta másik fele jobbára német és osztrák városokban teljesített szolgálatot – írták sajtóközleményükben.


A Citaro, már forgalomban, de még a BKV-sítás előtt
Forrás: bkv.hu

„Az öreg, elavult, környezetszennyező Ikarus autóbuszokat leváltó járművek amellett, hogy biztonságosabbá és kiszámíthatóbbá teszik a közlekedést, az utasok számára is kényelmesebbé, komfortosabbá teszik az utazást” – tették hozzá.

Felkészültek a melegre

Korábban a BKV megkeresésünkre azt közölte, a Volvo autóbuszok és a használtan beszerzett Van Hool autóbuszok mindegyike rendelkezik klímaberendezéssel, aminek bekapcsolása szabályozott, egységes eljárási rend szerint működik: reggel a fődiszpécser elrendeli a forgalomirányítókon keresztül a klímaberendezések bekapcsolását, ha a külső hőmérséklet eléri a 24 fokot. Amennyiben a hőmérséklet csökken, ugyanezen eljárással kapcsoltatják ki azokat.

„A klímával felszerelt járműveken már a reggeli időszaktól kezdve a késő esti órákig működnek a légkondicionáló berendezések. Azokon a járműveken, amelyeken nincs lehetőség a klimatizálásra, ott csak a járművek ablakainak elhúzása révén van lehetőség a légcserére” – közölték.

Hogy mi a teendő azokon a buszokon, ahol egyik módszer sem megoldható, és várhatóan mikorra lélegezhetnek fel az utasok a Mercedeseken, nem tudni. Kerestük a BKV-t, amint érkezik válasz a kérdéseinkre, közzétesszük.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik