Belföld

Pisztolylövés a Parlamentnél

Egyenpóló, megújult honlap és Bam!-lövés. Szerdán kezdetét vette a "Bringázz a munkába!" tavaszi kampánya.

Sem az eső, sem az öltöny vagy a csinos szoknya nem lehet akadály, egyre többen cserélik autójukat vagy BKV-bérletüket kerékpárra a Bringázz a munkába! (Bam!)-kampánysorozat hatására. Április 11-én figyelemfelhívó akcióval indította a 2012-es kampány tavaszi fordulóját a Magyar Kerékpárosklub Budapesten. A klub aktivistái a Parlament Alkotmány utca felőli oldalán egyenpólóba öltöztek és hétméteres molinót feszítettek ki, azt kifejezve, hogy milyen érvek késztethetik kerékpározásra az autóban ülőket.

A kampány célja idén is az, hogy minél többen pattanjanak nyeregbe, kipróbálják és megszeressék a kerékpáros közlekedést, átéljék a biciklizés élményét, valamint hogy felhívják a figyelmet a fenntartható városi közlekedés kialakításának fontosságára. A kerékpározás ugyanis amellett, hogy egészséges, gyors és olcsó, környezetbarát közlekedési forma is.

60 millió a bringásoknak

Az eseményen László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke elmondta: az akció évről évre egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Ma Magyarországon körülbelül 500 ezerre tehető azoknak a száma, akik rendszeresen bringával indulnak munkába.

A Széchenyi Terv keretében ebben az évben 60 millió forintot szánnak kerékpárutak építésére, emellett több – például a Balaton körüli – útvonalat felújítanak – tette hozzá Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár, majd a Bam! pólóba öltözött mintegy 100 fős kerékpáros csapatot pisztolylövéssel indította munkába.

Nyeregbe fel!

A mindennapi kerékpározást népszerűsítő kampány résztvevőinek feladata idén is ugyanaz, mint a korábbi években: öt héten át minél többször kell betekerni a munkahelyükre (a minimum: nyolc alkalom). A bringával megtett kilométereket egyébként minden versenyző bizalmi alapon maga dokumentálja egy naplóban, és küldi be a verseny végén. Ezt a szervezők nem is akarják és nem is tudják ellenőrizni. Voltak ugyan kirívó esetek, amikor valaki hihetetlenül sokat bringázott, és „gyanússá” vált, mint az a vidéki férfi két évvel ezelőtt, aki saját bevallása szerint 60 km-t biciklizett le a munkahelyére. Róla végül kiderült, hogy valóban letekerte Budapestig az utat, igaz csak heti egyszer járt fel dolgozni, és csak másnap ment haza.


Ötszázezren vannak
Fotó: Neményi Márton

A szervezők az idei évtől újdonságként a vállalatokat, munkáltatókat is igyekeznek meggyőzni, tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy növekedjen a kerékpárral munkába járók száma. Ezzel ugyanis – a nemzetközi kutatások szerint – javul a munkatársak egészsége, jobb lesz a munkahelyi légkör és hatékonyabb a munka. A benevező vállalatok közül azok nyerhetnek a versenyben, amelyek például kerékpáros közösségi eseményeket szerveznek, tárolókat, zuhanyzókat építenek, a vezetőik példát mutatva maguk is kerékpárral járnak munkába.

Az érdeklődők a bringazzmunkaba.hu weboldalon regisztrálhatnak. A kampány – ahogy eddig is – mindenki számára nyitott és ingyenes.

A Bringázz a munkába! kezdeményezés 2008-as indulása óta évente több mint 30 ezer közlekedőt aktivizál, akik az 5 hetes kampányidőszak alatt kerékpárral járnak a munkahelyükre.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik