Keddi számában a Délmagyarország írt arról, hogy csak két betegszállító cég marad Szegeden, mivel a márciusban bedőlt vállalkozás után májusban leáll egy másik is, a Medico-Trans, és egy további társaság is jelezte, üzemanyagár-kompenzáció híján a nyáron befejezi munkáját.
Az okokról Zs. Tóth Endre cégvezető nem akart nyilatkozni. Az újság úgy tudja, a Maros Spedhez hasonlóan anyagi megfontolásból döntöttek az Országos Egészségbiztosítási Pénztár által finanszírozott betegszállítás befejezéséről.
Tanács Róbert, az Országos Betegszállító Szolgálat Csongrád megyei irányító szervezetének vezetője a lapnak azt mondta: nyártól komoly problémákra lehet számítani. Szegeden mindössze két betegszállító cég marad – ezeknek együtt összesen két tartalékautójuk van. A szakember szerint ezt a helyzetet adminisztratív módon már nem lehet megoldani, a Medico-Trans betegeit már biztosan nem vehetik át, és a megyei ellátás hónapokon belül összeomolhat.
Az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgála kedden az MTI megkeresésére azt írta: az érintett települések betegszállításával kapcsolatosan az Országos Tisztifőorvosi Hivatal közigazgatási eljárást indított. Erről viszont – mint folyamatban lévő ügyről – csak az eljárás lezárulta után adnak tájékoztatást.
Azt viszont kiemelték: “az érintett területen a betegszállítás folyamatos és zökkenőmentes“.