.
Az összesen 120, első ütemben 20 hektáros terület szándékosan nagyobb, mint amekkorára most az autógyártónak igénye van, de a jövőre nézve fontos, hogy több lépésben, illetve részben is “belakható”. Ugyanakkor a közelben már kiépült az úthálózat, a víz- és csatornarendszer, csak az elektromos hálózat szorul kisebb fejlesztésre, igény esetén pedig a vasúti kapcsolat is kiépíthető.
Megjegyezte: a járműgyártó és az önkormányzat által három-négy évvel ezelőtt kötött megegyezés kitért arra is, hogy a tavaly elindult gyárbővítés során az Audi fejlesztéséhez közvetlenül kapcsolódva épül meg a raktárak és beszállítók elhelyezését szolgáló logisztikai park.
Ezen megállapodás szerint kezdtek a terület fejlesztésébe, valamint az Audi-iskola megvalósításába, de a megállapodás következménye, hogy a város korábban nem tervezett infrastrukturális fejlesztésekbe fogott bele több száz millió forint értékben.
“Ebből a csomagból nagyon hiányozna a logisztikai park, ha nem itt valósulna meg” – tette hozzá, megjegyezve: nem látna viszont problémát abban, ha az Audi a saját területén valósítaná meg a létesítményt. Azonban ha nem Győrben épül meg a logisztikai park, “akkor az egész rendszer felborulhat, aminek szerintem senki nem örülne”.
“Ekkor újra kellene értékelnünk, hogy a megállapodás, amit kötöttünk, ilyen keretek között mennyire kezelhető, és hogyan tud tovább működni” – fogalmazott Győr polgármestere, hangsúlyozva, hogy bízik benne, hogy a város és az Audi közötti jó kapcsolat jó alapját szolgálja a következő időszak felelős döntéseinek.
Az Audi tavaly jelentette be, hogy közel 1 milliárd eurós beruházással teljes vertikumú gyárat hoz létre Győrben, ezzel közvetlenül 1.800 új munkahelyet teremt, és 15 ezer család megélhetését biztosítja. 2013 második felétől, a gyár teljes kapacitású működésétől kezdve napi 500 autót fognak gyártani.
Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke a múlt héten a győri gyár logisztikai parkjával kapcsolatban az MTI érdeklődésére azt közölte: egyelőre nem született döntés arról, hol épül fel a logisztikai park, de “Gönyű esélyei nagyon jók” ebben a versenyben. Emlékeztetett arra, hogy a terület a magyar állam tulajdonában van, közúti és vasúti csatlakozással is rendelkezik, noha kérdéses, hogy ez utóbbit mennyire tudná kihasználni az Audi.
“A kormány minden feltételt biztosít ahhoz, hogy az Audi logisztikai parkja a gönyűi kikötőben épüljön fel. Olyan piaci környezetet teremtünk Gönyűn, amely versenyképessé teszi a kikötőt” – mondta február végén Becsey Zsolt, a miniszterelnök külgazdasági megbízottja, aki az Audival kapcsolatos tárgyalások koordinátori feladatait is megkapta.