Szó sincs vonalbezárásokról, csak arról, hogy az április közepétől esedékes menetrendváltozással összehangolják a közösségi közlekedést – jelentette be rendkívüli sajtótájékoztatóján a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára.
Völner Pál szerint az utaslétszám alapján felmérték, hogy egyebek mellett a kormányváltást követően újraindított mellékvonalakon hogyan alakult a járatok kihasználtsága, és a járatsűrűséget az utasok igényeihez igazítják az egész vasúthálózaton.
Mindent egybevéve 8-8,5 százalék közötti kapacitáscsökkentés várható. Mindez nem jár lényeges létszámleépítéssel, de az államtitkár nem említett részleteket. Az intézkedésektől 8 milliárd forint megtakarítást várnak az idén, ami éves szinten 12 milliárd forintot jelent.
Völner Pál egyébként azért állt ma a nyilvánosság elé, mert a vonalbezárásokról szóló hírek terjedtek el a médiában. Csakhogy ez egyszerűen nem igaz. A Hír24 által közreadott korábbi, illetve a mai értesülések nem erről szóltak, hanem arról, hogy leállíthatják a szerelvénynek egytizedét.