Teljesen megszűnik a 29-es, a 16A-s, 19-es és a 39-es járat. Akik ezekkel utaztak átszállással, tudnak majd közlekedni, vagy egy tőlük távolabb lévő megállóból induló járatot választanak. Hétvégén nem jár a 11A és 12A jelű busz. Továbbá a 13 G jelű helyett a 13A közlekedik majd. Megszűnik a 16-os busz, helyette más útvonalon jár a 13 és 13A. A 26G helyett a 26-os jár, az M26, 27 helyett a szolgáltató a korábban induló 38-ast vagy a jóval távolabbi megállóból induló 23-as buszt ajánlja.
Átlagosan 10,29 %-al nő a buszközlekedés ára március 5-től. A jegy 240 forint helyett 270-be kerül majd, buszon váltva 280 helyett 300 forintba. Az összvonalas bérletért 6400 forint helyett 6800 forintot kell fizetni. A negyedévi bérlet 3600 forint helyet 3800-ba kerül, a féléves pedig 17900 helyett 18800-ba. Ötszáz forinttal kell többet fizetni a tanuló és nyugdíjas bérletért, 2400 helyett 2900 forintot.
Az intézkedésekről csütörtökön döntött Székesfehérvár közgyűlése. A rendkívüli ülés összehívást és az azonnali intézkedéseket az Alba Volán Zrt. kérte. Cser-Palkovics András polgármester az ülésen elmondta: Tóth István, az Alba Volán vezérigazgatója arról tájékoztatta, hogy a cégnél krízishelyzet alakult ki, így a közösségi közlekedés új rendszerének kidolgozásáig tűzoltó intézkedésekre van szükség.
Az Alba Volán régóta veszteségesen működött. A cégnél már nem jutott pénz a buszok javításához szükséges alkatrészekre, és a szükséges üzemanyagra. Amennyiben nem ritkították volna meg azonnal a járatokat, és nem emelték volna a tarifát, úgy áprilisra nem csak a helyi, hanem a helyközi közösségi közlekedés is veszélybe került volna- olvasható a közgyűlési előterjesztésben.
Az ülésen Farkas László képviselő azt hangsúlyozta, hogy a kialakult helyzetért nem az önkormányzat a felelős.
Knizse Gyula képviselő a tervezett körjáratokkal kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, hogy egy korábbi tanulmány azt állapította meg, hogy a város úthálózata nem alkalmas az ilyen jellegű forgalomszervezésre.
Égi Tamás alpolgármester kiemelte, hogy korábban az állam hozott olyan döntéseket, amelyek nehéz helyzetbe hozták a szolgáltatót.
Juhász László képviselő azt javasolta, hogy a tanuló és nyugdíjas bérletek drágulásának kompenzálására szociális alapon dolgozzanak ki önkormányzati rendeletet.
Tóth István, az Alba Volán vezérigazgatója hangsúlyozta: senki sem várhatja el a szolgáltatótól, hogy jelentős veszteséggel végezze tevékenységét. Amíg nem történik országos megoldás, addig a közgyűlés felelőssége a közlekedési rendszer működtetése.
Az ülésen módosító javaslatként hangzott el, hogy a problémák átmeneti megoldásához kölcsönt vegyenek fel. Ezt elutasították a képviselők.
A járatritkítás és díjemelés havonta 14,6 millió forintos megtakarítást hoz a közlekedési cégnek.