A korszerűsítés, a nyílt vonal átépítésének eredményeként a Tárnok-Ódinnyés vonalszakaszon – Kápolnásnyék állomás kivételével- már mindenütt 120 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek a vonatok, s csökkentek a késések.
A projekt részeként több, a közlekedők biztonságát szolgáló aluljárót építettek. Martonvásáron valamint Velencefürdő megállóhelyen, továbbá az úgynevezett gitáros emlékhelynél várhatóan márciusban, Dinnyés megállóhelyen pedig a tavasszal történik meg a gyalogos aluljáró műszaki átadása. Velence megállóhelyen szerelik az aluljáró lépcsőfedéseit, építik a kőburkolatait, Kápolnásnyéken pedig vége felé közeledik a Vörösmarty utcai aluljáró kivitelezése.
Gárdonyban és Agárd megállóhelyen már elkészült, s forgalomba is helyezték a gyalogosok közlekedését szolgáló aluljárót. Velencén végeztek az új közúti aluljáró szerkezetépítési munkálataival, elkészültek a kapcsolódó körforgalmak burkolatai, járdái, s az időjárás enyhülésével folytatódnak a befejező munkák.
A projekt részeként Kápolnásnyéken közúti aluljárót adnak át áprilisban.
A kápolnásnyéki állomáson már elkészült a vágányhálózat átépítése, s készen van a felvételi épület is, amelynek folyamatban van a használatbavételi eljárása. A várótermet és a jegypénztárt annak befejezését követően nyitják meg az utasok előtt.
Az Ódinnyés és Székesfehérvár közötti vonalszakaszon az idén építik át a vágányokat. Az előkészítő munkák már tavaly megkezdődtek, s amint az időjárás engedi, folytatják a vágányok fektetését.
A Tárnok-Székesfehérvár vasúti vonal európai uniós támogatással, nettó 55 milliárd forint költséggel újul meg.