Belföld

Plágiumrészek az új alaptantervben?

Múltidéző munka a Hoffmann-tervezet.

Egyes részek szinte szóról szóra megegyeznek a hétfőn nyilvánosságra hozott új Nemzeti Alaptanterv (NAT) és az Oktatási Minisztérium által 2006 áprilisában kiadott “Reformok az oktatásban 2002-2006” című kiadványban, amely többek között a 2004-től érvényes NAT céljaival foglalkozik – írja a Népszava.

A reformokról szóló írás egyik bekezdése nagyon hasonlít az új NAT soraira: “A Nat nemzeti, mert fontos szerepet szán az ország és tágabb környezete, a Kárpát-medence megismerésének, a nemzeti hagyományoknak, valamint a nemzeti identitás fejlesztésének (…) az iskolai oktatás minden szintjén minden gyereknek meg kell ismerkednie a nemzetet alkotó hazai kisebbségek kultúrájával, közös történelmünkkel. Ugyanakkor a Nat a fejlesztési feladatok meghatározásakor (…) azokra a tartalmakra összpontosít, amelyek Európához tartozásunkat erősítik.”

Összevetésként az új alaptanterv így fogalmaz: “A Nat fontos szerepet szán a nemzeti hagyományoknak, a nemzeti öntudat fejlesztésének, beleértve a magyarországi nemzetiségekhez, kisebbségekhez tartozók öntudatának ápolását is. Kiemelten kezeli az ország és tágabb környezete, a Kárpát-medence, különösen a környező országokban élő magyarság életének megismerését, ugyanakkor fontosnak tartja azokat a tartalmakat, amelyek Európához tartozásunkat erősítik.”

A Népszava szerint több más ponton is nagyon sok a hasonlóság a 2006-os írás és az új Nemzeti Alaptanterv tervezete között.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik