Az első gép, amely felszállt, a Malév 737-800-as típusú, HA-LOU lajstromjelű gépe volt, amely a flottában egyedülálló, oneworld festéssel rendelkezik. Az úgynevezett közelkörzeti légiirányítónak a pilóta a bejelentkezést követően azt mondta: “indul a fekete sereg.”
A gép, miután megtett egy iskolakört, pár méterrel a repülőtér fölött áthúzott és repülős szokások szerint “elköszönt” az eddigi bázisául szolgáló repülőtértől. A pilóta megköszönte a légiforgalmi irányítónak az évtizedes munkát, és azt mondta: “reméljük, lesz még Malév hívójel az éterben.”
Este 8 óráig még egy gép, a HA-LOH lajstromjelű Boeing szállt még fel, ezzel három 737-800-as Boeing hagyta el eddig a Liszt Ferenc repteret.
Berényi János, a működését péntek reggel beszüntető Malév igazgatóságának elnöke és Limburger Lóránt megbízott vezérigazgató sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a cég tárgyal a repülőgépek lízingcégével, és a lehető legrövidebb időn belül visszaadják az utasszállítókat.
Péntek délelőtt az MTI úgy értesült, hogy a repülőgépeket szolgáltató amerikai lízingcég kora délután kilenc gépet szállítana vissza írországi bázisára. Az értesülést nem erősítette meg a Malév, az ILFC amerikai, illetve holland irodái eddig nem reagált a megkeresésre.
A Malév hétfői igazgatósági ülése után a légitársaság vezetése még azt közölte, hogy megállapodás született az ILFC amerikai lízingcéggel, amely továbbra is biztosítja a társaság folyamatos működéséhez a repülőgépeket.
A Malév 2001 novemberében írt alá lízingszerződést a Los Angeles-i székhelyű, elsősorban repülőgépek lízingelésével foglalkozó ILFC-vel 18 Boeing 737 Next Generation repülőgépre.
A Malév leállásáról szóló összefoglalónkat itt találja.