A társaság szerdán, az MTI-hez eljuttatott közleményében hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a villany- és gázszolgáltatásra egyaránt érvényes moratórium a leginkább érintett, szociálisan rászoruló fogyasztókra vonatkozik, az “egyéb eseteket átmenetileg egyedileg kezelik”. Hozzátették, hogy emellett átütemezik, későbbi időpontban végzik el a két óránál hosszabb üzemszünettel járó, a biztonságos, folyamatos szolgáltatáshoz szükséges hálózati karbantartásokat.
Utaltak rá: az E.ON korábban az ünnepekre való tekintettel döntött úgy, hogy december 15. és január 6. között felfüggeszti a számlatartozás miatti kikapcsolást, ami az érintett körnek nagy segítséget jelentett.
Az E.ON kitért arra, hogy a cég 2,5 millió ügyfélnek nyújt villamosenergia-, 600 ezernek gázszolgáltatást. Közülük a gazdasági válság hatására egyre többen kerülnek átmeneti vagy tartós pénzügyi gondba és sokuknak van számlatartozása. Az elmúlt években nőtt a lejárt tartozások összege, a fogyasztók összességében több tízmilliárd forinttal tartoznak a társaságnak. A kintlévőség 2010-hez képest tavaly év végére átlagosan 18 százalékkal nőtt, az emelkedés a lakosság körében elérte a 21 százalékot.
A vállalat közölte, a teljes szolgáltatási területén 2010-ben 55 ezer, 2011-ben 45 ezer fogyasztónál kapcsolták ki a szolgáltatást nem fizetés miatt. A tartozás rendezése után tavaly 26 ezer ügyfélnél indították újra a szolgáltatást.
Az E.ON közleményében rámutatott, hogy a társaság felkészült a rendkívül hideg időjárásra, és ilyen körülmények között is biztosítja az energiaellátást.
Azt írták: az E.ON Földgáz Storage kereskedelmi tárolóiban jelenleg 1,538 milliárd köbméternyi földgáz van. Az elmúlt napokban napi 15-20 millió köbméter “kitárolására” volt szükség, de a kereskedők igényeinek megfelelőn a szerződésben lekötött maximum napi 39 millió köbmétert is biztosítani tudja a vállalat.