Belföld

Nem utaspárti a vasútfejlesztés?

P. Horváth Ágnes
P. Horváth Ágnes

2012. 01. 23. 15:12

Átadták az agárdi aluljárót is. Mi lesz a mozgássérültekkel, öregekkel, ha elromlik a lift? - kérdezik az emberek.

Korábban a témában:

Megnyitották a Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal építése során felújított agárdi vasúti aluljárót is a gyalogosforgalom előtt a napokban, miután a munkások levonultak a területről.

Az átépített, korszerűsített aluljáró megszépülve és több lifttel várja az utazókat. A lifteket csak a műszaki átadást követően vehetik igénybe az arra közlekedők, és hamarosan ismét a falfirkálók, rongálók kedvelt terepévé válik. Talán néhány jól elhelyezett köztéri kamera és őrzés segíthetne e nem kívánt helyzeten – írja a V-tó info.

A lap szerint: a büfésort, vasúti megállóhelyet és a Napsugár strand előtti tópartot összekötő aluljáró világos, tiszta. Középen a gyengén látóknak érzékelő sávot alakítottak ki, a lépcsők felett tető van, ám a létesítmény ellenére vélhetően továbbra sem lesz népszerű a gyalogosok körében.

Az elmúlt évtizedekben az volt tapasztalható, hogy a strandra, a tóparti büfésorra, vagy az esti programot kínáló Pop strandra igyekvők többnyire rendre a közúti sorompónál mentek át a síneken-olvasható a V-tó.info oldalán.

A Fehérvár24-nk az ott élők közül többen azt nyilatkozták, nem utaspárti a vasútfejlesztés, annak ellenére, hogy hatalmas beruházás, és sokat jelent a lakosoknak. Kérdés, hogy megérte-e? – mondják az emberek, arra hivatkozva, hogy csak nyáron lesz kihasználva, amikor tömegek vannak a tóparton.

Kérdésként merül fel a laksookban, hogy ki lesz felelős az üzemeltetésért? Mi lesz a mozgássérültekkel, idősekkel, ha elromlik lift? A felszíni vízelvezetést ki tartja karban, mi lesz, ha eltömődik a vízelvezető? –kérdezik, utalva arra, hogy a korábban meglévő gyalogos aluljáróban gyakran méteres víz gyűlt össze.

Megkerestük a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-t, ahol elmondták, hogy a működtetést a MÁV végzi. A MÁV Kommunikációs Igazgatósága keddre ígért választ a kérdésekre.

A Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal korszerűsítése 55 milliárd forintból, 85 százalékos uniós támogatással zajlik. Ennek részeként újultak meg a tóparti vasútállomások. Gárdonyban Agárdon és Velencén is épült aluljáró a biztonságosabb közlekedés érdekében. Az új létesítményeket azonban több helyen csúfítja el máris a falfirka és illegális szemét.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.