Belföld

Médiatanács: a Klubrádió provokált

A testület szóvívője külföldi újságíróknak magyarázta a bizonyítványt, majd vitába keveredett a Klubrádió főszerkesztőjével.

Egy éve folyamatos, nemzetközi és hazai nyomás nehezedik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsára, amit a tanács politikai provokációként értékel, ennek egyik példája a 95,3 MHz-es frekvencia pályáztatásának ügye. Erről a testület szóvivője beszélt pénteki, nemzetközi sajtótájékoztatóján.

Kiricsi Karola hangsúlyozta: a Klubrádió, mint minden pályázó, ismerte a frekvenciapályázat értékelési szempontjait és az objektív kritériumok alapján adható pontszámokat, tehát vélhetően tudatosan adott be látványosan gyenge pályázati ajánlatot.

A pályázó az objektív pontszámok alapján utolsó volt, és ezt már azzal sem tudta behozni, hogy a szubjektív kritériumokra maximális pontot kapott. A csatorna nagyon alacsony díjajánlatot tett, miközben a nyertes pályázó 30-40 százalékkal többet ajánlott a kikiáltási árnál.

Pengeváltás

A sajtótájékoztatón ott volt Vicsek Ferenc, a Klubrádió főszerkesztője is. Azt mondta: számos állítás hamis az elhangzottakból. Ezek között említette, hogy a kiírás a formátumtól semleges lett volna, mert a győztes Autórádió úgy kapott a lehetséges 12 pontból 9-et, hogy 70 százalékban zenét sugároz, míg a kétszer annyi szöveges tartalmat kínáló Klubrádió ezen szempont szerint csak három ponttal kapott többet, igaz, a maximális 12-t kapta.

Kiricsi Karola erre reagálva elmondta, hogy az Autórádió a  szöveges tartalomra”, vagyis az objektív kritériumok közül a  helyi közélet” kategóriára is magasabb ajánlatot tett a Klubrádiónál.

A Klubrádió-sztoriról itt olvashat, továbbá ezt az írást és ezt az összeállítást is ajánljuk a témában.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik