Belföld

Maximális pontszámmal bukott el a Klubrádió

Több pénzt ígért a győztes pályázó a frekvencia használatáért - ez derült ki az NMHH sajtótájékoztatóján.

Az úgynevezett szubjektív értékelési szempontok alapján a Médiatanács maximális pontszámmal értékelte a Klubrádió műsortervét, a rádió saját objektív vállalásai viszont nem voltak elegendők arra, hogy elsőként kerüljön ki a pályázati eljárásból – mondta szerdai sajtótájékoztatóján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának szóvivője.

Mivel kereskedelmi frekvenciákról van szó, a díjajánlat is az egyik legfontosabb szempont volt a három budapesti regionális rádió pályázatainak értékelésekor. A három nyertes pályázó 30-40 százalékkal magasabb díjajánlatot tett az eredeti kikiáltási árnál – mondta Kiricsi Karola.

Egy másik fontos szempont volt a magyar zenei arányok vállalása, ezt a szolgáltatók komolyan vették, így valamennyien maximális pontszámot értek el. A harmadik legfontosabb szempont a közéleti vállalásoké volt, ebben a legmagasabb érték a Prodo Voice-é volt.

A sajtótájékoztatón megjelenő Nyakó István és Lukács Zoltán szocialista országgyűlési képviselők a szóvivő nyilatkozata után az újságíróknak azt mondták: követelik, hogy a médiatanács azonnal semmisítse meg a pályázatot, és helyezze vissza jogaiba a Klubrádiót.

“Nem elég, hogy hamisítanak, nem elég, hogy csalnak, ezek után még betiltanak. Silentio van ebben az országban, és most elszaladnak” – mondta Nyakó István, arra utalva, hogy nem tudtak kérdéseket feltenni az NMHH szóvivőjének, aki három kérdés megválaszolása után távozott a sajtótájékoztató helyszínéről.

Mint arról beszámoltunk, a Médiatanács keddi döntése értelmében három budapesti frekvencián új rádióadók kezdik meg működésüket, várhatóan 2012 első negyedévében. A 89,5-ös frekvencián a Juventus helyett a Prodo Voice Stúdió Műsorszolgáltató Zrt., a 103,9-en a Rádió 1 helyett a Juventus, a 95,3-on a Klubrádió helyett az Autórádió sugározhat műsort.

Arató András, a Klubrádió tulajdonosa tegnap az ATV Egyenes Beszéd című műsorában azt mondta, nem gondolta volna, hogy egy félmilliós hallgatósággal rendelkező, 10 éve működő rádió negligálható. Szerinte a pályázat rendkívül cinikus volt, és bár van helye jogorvoslatnak, ám a médiahatóság jogköre olyan széles, hogy bármit megtehet. Talán nemzetközi fórumokhoz érdemes fordulni – vélte Arató.

A Klubrádió frekvenciavesztése miatt Gyurcsány Ferenc indulatos Facebook-bejegyzésben üzent a kormánynak, Mesterházy Attila pedig azt mondta sajtótájékoztatóján, hogy az MSZP szerint maga Orbán Viktor tiltatta be a rádióadót, amit viszont később az NMHH közleményben cáfolt. A Facebookon egyébként új csoport is alakult, “Mentsük meg a Klubrádiót” néven. Szerda estére több mint 4300 szimpatizánst sikerült toborozniuk.

Az EBESZ-nek sem tetszik

Aggodalmának adott hangot Dunja Mijatovic a Klubrádió – mint fogalmazott – “elhallgattatása” miatt. “Sajnálatos, hogy egy független és népszerű politikai beszélgető rádió adását megszüntetik. A kritikus politikai nézeteiről ismert rádiónak napi félmillió hallgatója volt. A független tájékoztatás egy fontos forrása volt, hozzájárult a magyar média sokszínűségéhez” – írta az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet sajtószabadság-képviselője. A szervezet ugyanakkor üdvözölte az Alkotmánybíróság azon döntéseit, amelyeket a médiatörvény egyes részeivel kapcsolatban hozott.

Címkék: klubrádió

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.