A karácsonyi ajándékok között népszerűek lesznek a háztartási kisgépek, fotó- és szórakoztató elektronikai készülékek– derül ki a GfK közleményéből. Idén sláger lehet az okostelefon, a digitális fotóker, a tabletPC, az e-könyvolvasó, a játékkonzolok és játékszoftverek, a hordozható audio lejátszók, a kapszulás kávéfőzők, a vasalók, a hajápolási készülékek. Valószínűleg számos karácsonyfa alatt rejtenek majd ilyen ajándékokat a csomagok. Lapos TV-kből és az adathordozó eszközökből is jelentős mennyiség fogy a decemberi időszakban. Az internetes vásárlás is egyre kedveltebb ilyenkor, s már nemcsak a könyvek, hanem a tartós fogyasztási cikkek vásárlásában is egyre nagyobb teret hódít.
A ruhaajándékozás viszont kevésbé lesz jellemző. A GfK Hungária FashionScope című tanulmányának adatai szerint ugyanis az utóbbi három évben már nem ugrott meg annyira az év vége felé a ruházati termékek eladása, mint korábban. 2005 és 2007 között a karácsonyi (november-december) időszakban átlagosan még 40 százalékkal költöttek többet a háztartások ruházati termékekre, mint egy átlagos kéthónapos periódusban. 2008 és 2010 utolsó két hónapjában (a válság által érintett időszakban) viszont jóval alacsonyabb volt ez a többletköltés. Ruházati kiegészítőkből és sportruházatból viszont még mindig kiemelkedő a karácsonyi forgalom.