Belföld

Változatlanul hagyná a BKV tarifáit a Fidesz

A közösségi közlekedés versenyképessé válását várja a fővárosi Fidesz attól, hogy nem emelkednek jövőre a díjak.

Németh Zoltán, a párt frakcióvezetője a közgyűlés szerdai ülésén szereplő téma kapcsán elmondta: 2011-ben fordult elő először 15 év után, hogy a Fővárosi Közgyűlés nem emelte a BKV-tarifákat, és ezt jövőre is így szeretné tenni. Mint indokolta, ezzel a közösségi közlekedés versenyképessé válna az egyéb közlekedéssel szemben.

Kitért arra is, hogy a tarifák szinten tartásával a főváros átvállalja az áfaemelésből eredő terheket, vagyis gyakorlatilag a jegyek, bérletek nettó ára csökken. Megjegyezte, hogy emellett további olyan jegyformákat is bevezetnek, mint a csoportos napijegy, a kombijegy, továbbá kiterjesztik a kisgyermekesekre vonatkozó kedvezményeket, amire régóta igény volt.

A fideszes politikus szólt arról is, hogy az előző ciklus utolsó éveiben az volt tapasztalható, hogy a tarifaemelés mellett nemhogy nem emelkedtek a bevételek, de csökkentek. Amikor viszont 2011-ben változatlanul maradtak a viteldíjak, növekedést lehetett tapasztalni a társaság kasszájában.

Az MSZP fővárosi frakciója szerint Budapest vezetése és a kormány “vakrepülési mutatványt” hajt végre, amiből csak az nem derül ki, hogy miként fognak működőképes szolgáltatásokat nyújtani.

Horváth Csaba frakcióvezető a szerdai ülés előtt tartott sajtótájékoztatóján a BKV finanszírozásával kapcsolatban azt mondta, a kormány nem akarja kifizetni a szolgáltatás árát, Orbán Viktor úgy tűnik úgy döntött, “bliccelni” kíván a BKV-val.

Lehet dönteni arról, hogy ne emelkedjenek a jegyárak, hogy ne csökkenjenek az átlagbérek, de nem lehet olyan döntést hozni, hogy utóbbi kategóriába a BKV-dolgozók nem tartoznak bele, ahol 30 százalékos bércsökkentést akarnak végrehajtani – hangsúlyozta Horváth Csaba.

A szocialista politikus pártja nevében felszólította a kormányt és Tarlós Istvánt: ne legyenek törvényszegők, és azt a 2010 áprilisában aláírt szerződést tartsák be.

Az LMP fővárosi képviselőcsoportja arra szólította fel a Fideszt, hogy hagyja abba azt a “kisded” játékot, amelyet a BKV-val tesz. Kaltenbach Jenő frakcióvezető a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt a troli- és villamosbeszerzések ügyére utalva azt mondta, a kormányzat rendszeresen megtagadja azokat a fejlesztéseket a BKV-tól, amelyek az országnak nem kerülnének pénzbe, mert az unió finanszírozza, viszont ezeket az ügyeket felhasználja a fővárossal való szembenállások során.

Hozzátette, át kell alakítani a BKV teljes jegyrendszerét, a dugódíj bevezetésével kapcsolatban pedig olyan intézkedéseket kell végrehajtani, amelyek miatt megéri az autósoknak a közösségi közlekedésre váltani, és a díjat nem sarcként élik majd meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik