A főpolgármester szombati rendkívüli sajtótájékoztatóján megköszönte Orbán Viktor miniszterelnöknek, hogy a kormány megadta a BKV-nak a kért ötmilliárd forintos támogatást. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy Budapestnek “forrásteremtési lehetőségre” van szüksége: újra tárgyalni kell a közlekedési adó és a dugódíj bevezetéséről.
Budapest adja a GDP jelentős részét, a megtermelt jövedelem adójának azonban csak egy százaléka marad a fővárosi önkormányzatnál – emlékeztetett. Ennyiből gazdálkodni nem lehet, ezért a BKV talpra állítására sem képes egyedül a főváros – tette hozzá. A hitelminősítők az elmúlt években harmincszor állapították meg, hogy a közlekedési cég finanszírozása nem megoldott – jegyezte meg.
Tarlós István hangsúlyozta, nem szeretnének éveken keresztül támogatásért “rohangálni” a kormányhoz, ezért is kérik, hogy engedjék kivetni a közlekedési adót és a dugódíjat. A főpolgármester közölte, hogy a feltételek egyelőre csak részlegesen adottak ehhez, de mivel kényszerhelyzet van, minél előbb be kell vezetni a közlekedési adót és a dugódíjat, amelyekből tíz-húszmilliárd forintos éves bevételt remél a főváros.
A sajtótájékoztatón a főpolgármester nem csak a BKV, hanem az egész főváros jövőjéről nagyon komor képet festett. Tarlós István szerint ugyanis kezelhetetlen helyzetet teremtene az az önkormányzati törvényhez készült fideszes módosító javaslat, amely Budapestet megyének nyilvánítaná, a kerületekből pedig huszonhárom független település jönne létre, vagyis Magyarország egységes fővárosa száznegyven év után megszűnne.
Ha ez az elképzelés megvalósul, Budapest csak megyei feladatokat láthatna el, és a kerületeknek jutna valamennyi települési feladat, beleértve a közszolgáltatásokat is – mondta, hozzátéve, hogy ezzel Magyarország legnagyobb városa Debrecen lenne. Szavai szerint egy másik, ezzel párhuzamos javaslat is ezt a tendenciát erősíti, aszerint ugyanis a több kerületet érintő beruházásokat kivennék a főváros hatásköréből.