Elektromos meghajtású buszt tesztel a BKV egy héten keresztül a 26-os járaton. A használata ingyenes, cserébe a BKV várja az utasok véleményét.
A cseh SOR EBN 10,5 típusú jármű keddtől október 4-ig közlekedik délutánonként a Margitszigeten. Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházási és fejlesztési igazgatója elmondta: a BKK-nak és Budapest vezetésének is feltett szándéka, hogy a BKV elektromos buszokat is forgalomba állítson. Hozzátette, hogy a jövőben dízelüzemű buszokat szereznek be főleg, de el szeretnének mozdulni az alternatív üzemanyagok irányába.
Jindrich Chudy, a SOR kereskedelmi igazgatója azt mondta, a 86 utas szállítására alkalmas jármű 10,5 méter hosszú, a lítium-ionos akkumulátorokat, hosszú töltéssel, hat-nyolc óra alatt lehet feltölteni, és a jármű hatótávolsága városi közlekedésben 160 kilométer egy töltéssel. A töltéshez az ELMŰ egy mobil töltőoszlopot biztosít a BKV-nak.
A cég eddig hat elektromos buszt gyártott, közülük négy Ostravában napi használatban van, és teljes mértékben tudják helyettesíteni a dízelüzemű társaikat.
Az igazgató a busz áráról nem beszélt, annyit viszont elmondott, hogy a dízelmeghajtású busz kétszeresébe kerül. A tapasztalatok szerint a dízelüzemmel szemben az elektromos hajtás kilométerköltsége jóval kevesebb, csupán az ötöde.
A buszt a BKV Szlovákiából kapta kölcsön, ott a Tátrában síbuszként üzemel télen. Utastájékoztató rendszer és klíma nincs a járművön. A közlekedési társaság erről a buszról is várja az utasok véleményét.
Ebben az évben a BKV már tesztelt alternatív meghajtású járművet, a Volvo hibridhajtású buszát augusztus elején egy héten keresztül közlekedtették a 8-as vonalon.