A 41 milliárdos projekt keretében teljesen megújítják az 1-es villamos pályáját a Bécsi úti végállomás és a Puskás Ferenc stadion között, ezen a szakaszon “egy csavar nem marad meg a mai infrastruktúrából”, mivel megépítése – a nyolcvanas évek közepe – óta nem volt felújítás a vonalon. Korszerűsítik az áramellátó rendszert, és meghosszabbítják a vonalat a Rákóczi hídon át a Budafoki úton a Fehérvári útig, ott csatlakozni fog a dél-budai villamosokhoz. Az új szakaszon füvesített vágányokat építenek ki – jelentette be Vitéézy Dávid a BKK vezetője.
Először a legrosszabb állapotban lévő szakaszokat újítják fel, mert ezeken Vitézy Dávid elmondása szerint egyre drágább karbantartási munkákat kell végrehajtani, a villamosok gyakran 10-20 kilométeres sebességkorlátozás mellett közlekedhetnek csak. Hozzátette: az eredetileg gyorsvasútnak tervezett vonalon a lassújelek miatt mára hét perccel hosszabb menetidővel lehet közlekedni.
A fejlesztés azért is fontos, mert a körgyűrűs kapcsolatokat javítják, így a dél-budai utasok úgy tudnak átjutni a külső pesti kerületekbe, hogy nem kell a belvárosba bemenniük, többször átszállniuk. Hozzátette: csúcsidőben az 1-es villamosok 3 percenként közlekednek majd.
A 3-as villamos vonalán az Erzsébet királyné útján, a Kőrösi Csoma Sándor úton és az Éles saroknál is felújítják a pályát, és több helyen füvesített vágányokat telepítenek.
Átalakítják és megemelik a peronokat is, és mindkét vonal esetében teljesen lefedik.
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy fontos eleme az aláírás a Budapest és a kormány közötti stratégiai együttműködésnek. “Nem presztízsberuházásokat erőltetünk, hanem nyolc-tíz éves adósságokat tudunk ledolgozni” – mondta, hozzátéve, hogy nemcsak új beruházásokról van szó, hanem a régi infrastruktúra megújításáról is.