A lap szerdai számában ismerteti a birtokába került, a nemzeti fejlesztési tárca által összeállított, ám a kabinet által még nem tárgyalt személyszállítási törvény koncepcióját.
Eszerint továbbra is évi 350-400 milliárd forintot fordítana az állam a közösségi közlekedési rendszerre – a MÁV-ra, a Volánokra, a GYSEV-re és az önkormányzati közlekedési szolgáltatókra –, de az eddiginél hatékonyabban.
Ez a célja az egységes személyszállítási törvény koncepciójának, amely a lap szerint az ígérthez képest egyéves csúszással kerülhet szeptemberben az Országgyűlés elé.
A Népszava a “lehetséges újdonságok” között említi, hogy a meglévő utazási kedvezményeket elvonhatják, a munkába járás költsége (legfeljebb 86 százalékig) a munkáltatót terheli, a 6 éven aluliak ingyenesen utazhatnak, de ezt nem téríti meg az állam, vagy hogy rendkívüli gazdasági indokkal évente többször is lehet viteldíjemelés. Díjcsökkenést hozhat azonban, hogy a közösségi közlekedés olcsóbb kell legyen az egyéninél.
Rögzítenék a sztrájk idején még elégséges közszolgáltatás mértékét; ez a BKV-nál 66 százalékos lenne.