Belföld

A buszbalesetek utóélete

Elhagyhatták a kórházat a hétfőre virradó éjjel történt buszbaleset utolsó ápolt sérültjei is. A másnap éjjel történt, hat halálos áldozatot követelő baleset kapcsán pedig az M70-es autóút kiszélesítését és biztonságosabbá tételét tervezik.
Csütörtökön este hagyta el a mosonmagyaróvári Karolina Kórházat a két sérült – közölte Bertalan István, az intézmény traumatológiai osztályának vezetője.

Hegyeshalom mellett hétfőre virradó éjjel ketten meghaltak, 22-en súlyosan, 29-en könnyebben megsérültek, amikor egy szlovák kamionsofőr nyerges vontatójával áttért az M15-ös út szembejövő sávjába, és ott frontálisan ütközött egy Hajdúszoboszlóról hazatérő, Chomutov környékéről származó turistákat szállító cseh autóbusszal.

A balesetben a kamion vezetője és a busz váltósofőrje halt meg, az autóbusz valamennyi utasa megsérült. Huszonnégy ember még hétfőn hazatérhetett Csehországba a túrát szervező utazási iroda által küldött váltóbusszal.

Oláh Attila, a győri Petz Aladár Megyei Oktató Kórház orvos igazgatója péntek délelőtt közölte, hogy már kikerült az intenzív osztályról a baleset legsúlyosabb sérültje. Mint mondta, amint a két, még Győrben ápolt beteg szállítható állapotba kerül, elvihetik őket valamelyik cseh kórházba.

Egy másik, kedden hajnalban történt, hat halálos áldozatot követelő buszbaleset kapcsán pedig az M70-es autóút mihamarabbi kétszer kétsávossá bővítését, illetve újabb forgalomtechnikai eszközök elhelyezését szorgalmazták zalai politikusok és polgármesterek pénteken.

A pénteki egyeztetést a megyei kormánymegbízott hívott össze. Rigó Csaba kormánymegbízott saját tapasztalataira is hivatkozva beszélt arról, hogy jogosak az M70-es térségében élők és az arra közlekedők kritikái. Értelmezhetetlen a sok tábla, félrevezetőek a forgalmi jelzések, ami a balesetveszélyt növeli – mondta, sürgetve, hogy minél hamarabb épüljön meg a mintegy 11 kilométeren hiányzó két forgalmi sáv.

Ajtay Szilárd, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium főtanácsadója azt mondta: szakértők fogják vizsgálni, hogy megvalósítható-e a sokmilliárdos beruházás, vagy olcsóbban is lehet csökkenteni a balesetveszélyt.

A hétvégén a tervek szerint dupla záróvonalat és a vonalak közé vastag vörös csíkot festenek fel az út egy szakaszán, ami sebességcsökkentésre kényszeríti a járműveket. Béni Gyöngyi, az Állami Autópálya-kezelő Zrt. Szóvivője azt mondta: éppen az előző hétvégére tervezték a 2,3 kilométer hosszú felfestést, de a hétvégi esőzés meghiúsította ezt az elképzelést, ezért tették át a munkát erre a hétvégére. Az új burkolatjel nem a keddi buszbaleset helyszínén lesz, hanem az autóút egy másik, szintén balesetveszélyesnek bizonyult szakaszán.

A keddre virradó éjjel történt balesetben hatan haltak meg, három súlyos és három könnyebb sérültet ápolnak még a nagykanizsai kórházban.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik