Belföld

Tarlós letörölte a buszsávot

Tarlós István főpolgármester utasítására haladéktalanul felfüggesztik a Budaörsi úton május 30-án kialakított buszsáv üzemeltetését, továbbá a KRESZ módosítását is kezdeményezi, hogy ezentúl a buszsávban haladhassanak azok az autók, melyekben legalább három ember ül.

Tarlós István csütörtöki sajtótájékoztatóján közölte, haladéktalanul kezdeményezi a KRESZ módosítását annak érdekében, hogy azok az autók, amelyekben három ember ül, használhassák a buszsávot.

Tarlós István (Fidesz-KDNP) ezt a kezdeményezését a Budaörsi úti buszsáv megszüntetéséről tartott csütörtöki, rendkívüli sajtótájékoztatóján jelentette be. A főpolgármester hozzátette, nyilvánvaló műszaki hibát okoz az, hogy a buszsáv megnyitását is magában foglaló beruházás még nem készült el, és a buszsávot idő előtt helyezték forgalomba. A KRESZ módosításával egyidejűleg felülvizsgálják a beruházás műszaki tartalmát is.

A Főpolgármesteri Hivatal előzőleg kiadott közleménye szerint műszaki problémák miatt függesztik fel az üzemeltetést, és ezek megoldásáig mindkét sávot megnyitják a közlekedők előtt.

A buszsáv a BKK indoklása szerint a városra nyugatról, az M1-es és az M7-es autópályáról zúduló forgalomtól volt hivatott tehermentesíteni a belvárost. A buszsáv felfestése után egy sávon lehetett csak haladni a belváros felé, ami miatt az elmúlt napokban többször is akár tíz kilométeres dugók alakultak ki.

A projekt indításáról még 2008. december 18-án döntött a Fővárosi Közgyűlés. Az átalakítás célja, hogy a forgalmi dugókat a városon kívül tartsa, előnyben részesítse a közösségi közlekedést és korlátozza a Belváros felé irányuló forgalmat. A vezess.hu újságíróinak tapasztalatai szerint azonban “igaz, hogy pár száz méteren gyorsabban haladhatnak a buszok, kényelmesebben a motorosok, robogósok, de a Budaörsi utat átmenetileg mindössze egy sávra szűkítő buszsáv meghosszabbításának visszatorlasztó hatása az Osztyapenkó előtt még a távolsági és Budaörs felől érkező kék buszokat is megszívatja. Az eredmény: a buszok kábé ugyanolyan tempót futhatnak csúcsidőben, mint máskor (amit vesztenek az Osztyapenkó előtt, behozhatják a felszabadított részen), az autósok viszont csak szívnak, anyáznak és nem értik, miért kellett ezt”.

A forgalmi dugók kialakulásában jelentős szerepe lehetett annak, hogy bár a tervről már lassan három éve döntött a közgyűlés, az átalakításokról egyáltalán nem történt előzetes kommunikáció az autósok felé. Ezt támasztja alá az is, hogy a vezess.hu ezzel kapcsolatos kérdésére a BKK sajtóosztálya nem válaszolt.

Tapasztalataink szerint egyébként a buszsáv már vasárnap is forgalomban volt.

Az ügyben kemény hangú levelet írt a főpolgármesternek Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, aki szerint Budapest méltatlanná vált a fővárosi címre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik