Műszakilag felülvizsgálhatják a budapesti metróüzemet, ha a képviselők elfogadják Tarlós István főpolgármester ezt célzó előterjesztését, amelyet kedden tettek közzé Budapest honlapján.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére készített előterjesztésben Tarlós István úgy fogalmaz, hogy a BKV-nak 154 “lejárt szavatosságú” metrókocsija van, de a magyar szabályok műszaki állapothoz és nem életkorhoz kötik a forgalomban való részvételt. A pontos műszaki állapotról viszont nincs információja a fővárosnak.
Kocsis István, a BKV vezérigazgatója arról tájékoztatta Tarlós Istvánt, hogy 11 darab 35 és 40 év közötti metrókocsit tovább üzemeltetnének, de ezek általános és rendkívüli felülvizsgálatát el kell végezni. Erre a BKV már keresi a forrást és a technológiát. A cél az is, hogy összeállítsanak egy járműpark-fejlesztési csomagot, amellyel elérhető, hogy ne legyen 30 évnél idősebb szerelvény a forgalomban.
A főpolgármester előterjesztésében azt írta, mivel az elmúlt hetekben elszaporodtak a műszaki hibák a 3-as vonalon, elengedhetetlennek tartja az észak-déli vonal műszaki felülvizsgálatát.
Az átvilágítást kizárólag minősített, nemzetközi referenciákkal rendelkező intézet végezheti, a feladatok elsősorban a 3-as metróvonalra terjednek ki, de a 2-es metró üzemvitelét is vizsgálnák.
Tarlós István múlt pénteken jelentette be, hogy megkezdték 43 darab, 40 évnél idősebb metrókocsi kivonását a 2-es és 3-as vonalról, mert potenciális balesetveszélyt jelentenek. A főpolgármester elmondta, a metrótűzesetek miatt a BKV vezérigazgatója megkereste a szerelvényeket korábban gyártó orosz céget, és azt a tájékoztatást kapták, hogy a 30 év feletti szerelvények közlekedtetése már biztonsági kockázatot jelent.