A húsvéti szezonális édességek kiskereskedelmi forgalma évek óta lassan csökken. Ezt bizonyítja, hogy az előző évhez képest egy százalékkal kevesebbet adnak el belőlük, de a forgalom így is közel 820 tonna.
A Lindt gyár az óriás csokoládényulat is megalkotta
Legnépszerűbbnek termék sokáig a csokoládétojás volt, de tavaly a nyúl –értékben – megelőzte. A tojás piacrésze ugyanis 38 százalékra csökkent, míg a nyúlé 40-re emelkedett. Utánuk a más ajándékot is tartalmazó édességcsomagok következnek 8 százalékos részaránnyal, majd a hagyományos csomagok és a csokoládéból készült kacsa, bárány, csibe 7-7 százalékkal.
Londonban csokoládéfalakat állítanak fel, több száz kiló csokiból
Gyorsan átalakult a piac, hiszen a húsvéti figurák kétharmada készült nugátból 2004-ben, de 2010-ben már tejcsokoládéra jutott majdnem kétharmad rész.
A tejcsokoládé előretörésének fő oka, hogy az elsősorban nugátra koncentráló kisebb gyártók egy része kevesebbet értékesített. Ugyanakkor erősödni tudott több nagy édesipari vállalat, amely elsősorban minőségi tejcsokoládékkal célozta meg a vásárlókat, akik főleg a szupermarketekben válogatnak.
