Lapunk információi szerint a 346 darabos kormányzati flotta 97 Audi A6-osát lecserélik vadonatúj Škoda Superbre, várhatóan még április közepén.
A hatszázmilliós forintos célzott közbeszerzés nyomán a kormány harmincszázalékos flottakedvezménnyel jut az új Škodákhoz.
4 milliárd forint keretösszegben írt ki nyílt központosított közbeszerzést új személyautókra, illetve az azokhoz tartozó szolgáltatásokra a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság.
Lerobbant Orbán helyettese
Az A6-osok cseréjét legfőképp az indokolja, hogy a szakértők szerint némely kocsi már „életveszélyes állapotban” van, a napokban az egyik miniszterelnök-helyettes alatt állt meg az autó az Árpád-hídnál.
Úgy tudjuk, a 4-500 ezer kilométert futott Audik javítási költsége két év alatt teljesen nullára írta a kocsik értékét.
Az új Škodák felszereltségéből száműzik a luxust, a többségüket szövetüléssel szállítják, csak a minisztereknek jár majd bőrülés.
Nem lesz tétlen sofőr
A költségtakarékosság jegyében a közigazgatási és a helyettes államtitkároknak a jövőben nem jár saját sofőr, hanem sofőrszolgálatot vehetnek igénybe.
Lapunk kérdésére egy kormányzati illetékes elmondta, hogy a ciklus végére 300 alá szeretnék csökkenteni a kormányzati gépkocsik számát.
Akik maradtak az Audinál
A luxuskocsikkal egyébként már megjárta a Fidesz, a frakcióvezetőjüknek, Lázár Jánosnak gyakorlatilag a népharag söpörte el a tizenötmilliós, S8-as Audiját.
A Terrorelhárítási Központ pedig épp a napokban több Audi Q7 típusú luxusautót is kapott a veszélyes bűnözők elleni harcához.
A Škoda Superb első generációja az Audi A6-os alvázára épült, a mostani már másik konstrukció, igaz, a Volkswagen-csoport egy kisebb presztízsű és olcsóbb tagja. A vezess.hu már korábban elgondolkozott azon, jó vásár-e a Škoda luxuslimuzinja: „Nehéz olyan logikusan gondolkodó flottakezelő szakit találni, aki a felső vezetőknek Superbet osztana ki, „nagyobb kényelem kevesebb pénzért” címszóval!”
